1. Jamala (HUN)
2. Työtön (MDA)
3. Pikkupoika (MDA)
4. Mummo (MDA)
5. Puolitetut (SRB)
6. Uponnut laiva (SRB)

* * * * * * * * * *

1. Jamala

Sä viisut veit, Jamala
Olet mulle jumala
Hymysi saa jaksamaan
Lennän vaikka Ukrainaan

Ilman ruokaa selviän
En tarvii muuta elämään
Haaveissani halailen
Elämäni naikkosen, naikkosen

Jamala laulaa taas
Jumala laulaa
Jamala laulaa ja laulaa taas
Jamala laulaa taas
Jumala laulaa vaan
Jamala laulaa ja laulaa ja laulaa

Ääniala suunnaton
Vahvuutesi suurin on
Miehen lailla muriset
Ja sen jälkeen kiekaiset

Sinfoniaa kukkasten
Laulat lailla enkelten
Pilven päälle ponnistan
Kunhan äänes kuulla saan, kuulla saan

Jamala laulaa taas
Jumala laulaa
Jamala laulaa ja laulaa taas
Jamala laulaa taas
Jumala laulaa vaan
Jamala laulaa ja laulaa ja laulaa (ja laulaa ja laulaa)

Ouh, tuhatyhdeksänsataaneljäkytäneljä
On vuosiluku, jolloin Eurooppa ehjä
Paskaks meni vuodessa ehkä
Vaan kiinnosta se minua ei suuremmin

Sillä lauloit vuodesta mun sydämeeni
Ja kaiken vanhemman huomaan unohtaneeni
Ei rakkautta estä ydinvoima tai vuodet
Tule luokseni Suomeen – ja mä hommaan vuoteen

Slaaviksi söpö, taivaankannen tähti
Mystisyyttä, luotani hän lähti
Vaan periks anna en, rakkaus on rakkautta
Vielä sut joskus saan, tuolleen tai vaatteitta

Naurat ja hymyilet, jodlaat laulaen
Koskaan mä kuullut oo mitään kauniimpaa en
Tuskaa on, tiedä sä musta et
Siinä laulat ja naurat ja hymyilet

Jamala laulaa taas
Jumala laulaa
Jamala laulaa ja laulaa taas
Jamala laulaa taas
Jumala laulaa vaan
Jamala laulaa ja laulaa ja laulaa

Jamala laulaa taas
Jumala laulaa
Jamala laulaa ja laulaa taas
Jamala laulaa taas
Jumala laulaa vaan
Jamala laulaa ja laulaa ja laulaa

 

2. Työtön

Ei, en tuu
Miksi sängyn pohjalta nousisin?
Illan alkuun ilman poltteen tunnetta raataisin

Ei, en tuu
Yhteiskunnan toiminta kyllöttää
Teen mitä haluan

Kerronpa: työtön, työtön oon ylpeesti
En kiireessä elele
Työtön, työtön oon ylpeesti
Tukieuroja nostelen

Työtön, työtön ja onnessain
Pakkokeinot ei kiinnosta
Työtön, työtön ja onnessain
Tartun tsäänssiin lennosta

Nyörit kiristyvät
Nytkö loppuvat ilon päivät?
Alkaa kismittämään
Ihmisoikeudet häviää

Ei, en tuu
Yhteiskunnan toiminta kyllöttää
Teen mitä haluan

Kerronpa: työtön, työtön oon ylpeesti
En kiireessä elele
Työtön, työtön oon ylpeesti
Tukieuroja nostelen

Työtön, työtön ja onnessain
Pakkokeinot ei kiinnosta
Työtön, työtön ja onnessain
Tartun tsäänssiin lennosta

(Työtön, työtön, työ...)
(Työtön, työtön, työtön) Oon työtön, työtön, työ...
(Työtön, työtön, työ...)
(Työtön, työtön, työtön)

(Työtön, työtön, työ...)
(Työtön, työtön, työtön) Oon työtön, työtön, työtön
(Työtön, työtön, työ...)
(Työtön, työtön)

Kerronpa: työtön, työtön oon ylpeesti
En kiireessä elele
Työtön, työtön oon ylpeesti
Tukieuroja nostelen

Työtön, työtön ja onnessain
Pakkokeinot ei kiinnosta
Työtön, työtön ja onnessain
Tartun tsäänssiin lennosta

Oon työtön, oon työtön, oon työtön mies
Oon työtön, oon työtön, oon työtön mies
Oon työtön, oon työtön, oon työtön mies
Oon työtön, oon työtön (Oon työtön mies)

Oon työtön, oon työtön, oon työtön mies
Oon työtön, oon työtön, oon työtön mies
Oon työtön mies

 

3. Pikkupoika

Moi, moi vaan
Ulos suusta en muuta laisin saa
Sä oot niin cool
Että susta raajani lukkiintuu

Moi, moi vaan
Kunpa voisin sulle vaan tursauttaa:
Mentäiskö nussimaan?

Mä oon vaan pikkupoika ja lääpällään
Tyttöön söötinpuoleiseen
Pikkupoika tää haaveissaan
Kättä hiuksiisi puikauttaa

Pikkupoika ei uskalla
Katsoakaan sua illalla
Pikkupoika vaan haaveilee
Tassut housuun survaisee

Biisin tanssittavan
Pyysit baarissa nyt soitettavan
Vaan en pyörähtämään
Kanssas kehdannut ensinkään

Moi, moi vaan (Moi vaan!)
Kunpa voisin sulle vaan tursauttaa:
Mentäiskö nussimaan?

Mä oon vaan pikkupoika ja lääpällään
Tyttöön söötinpuoleiseen
Pikkupoika tää haaveissaan
Kättä hiuksiisi puikauttaa

Pikkupoika ei uskalla
Katsoakaan sua illalla
Pikkupoika vaan haaveilee
Tassut housuun survaisee

(Pikkupoika oot)
(Pikkupoika oot vaan)
Oon pikkupoika vaan
(Pikkupoika oot)
(Pikkupoika oot vaan)

(Pikkupoika oot)
(Pikkupoika oot vaan)
Oon pelkkä pikkupoika
(Pikkupoika oot)
(Pikkupoika)

Mä oon vaan pikkupoika ja lääpällään
Tyttöön söötinpuoleiseen
Pikkupoika tää haaveissaan
Kättä hiuksiisi puikauttaa

Pikkupoika ei uskalla
Katsoakaan sua illalla
Pikkupoika vaan haaveilee
Tassut housuun survaisee

Oon pikkuinen poika
Oon pikkuinen
Oon pikkuinen poika
Oon pikkuinen

Oon pikkuinen poika
Oon pikkuinen
Oon pikkuinen poika
Oon pikkuinen

Oon pikkuinen poika
Oon pikkuinen
Oon pikkuinen poika
Oon pikkuinen
Oon pikkuinen

 

4. Mummo

Hei, hei sä
Ehkä taaksesi voisit sä vilkaista
Kai näät tuon mäen
Ja tuon jonkin tännepäin matkaavan

Hei, hei sä
Näätkö kirkkaanpunaisen potkurin?
Nyt väistää kannattaa
Tai kuolet

Mummo, mummo tuo herttainen
Potkurillansa kurvailee
Mummo, mummo tuo herttainen
Vauhdin hurmasta nautti, jee!

Mummo, mummo, tuo hurja on
Nitroistansa hän potkuu saa
Mummo, mummo, tuo hurja on
Satalasis kaahailee

Kahdeksan kymmentä
On hänel niin ikää kuin vauhtiikin
Ja hidastaan suostu ei
Vaikka virkavalta uhkailee

Hei, hei sä
Miksi vielä tiellä sä seisot vaan?
Nyt väistää kannattaa
Tai kuolet

Mummo, mummo tuo herttainen
Potkurillansa kurvailee
Mummo, mummo tuo herttainen
Vauhdin hurmasta nautti, jee!

Mummo, mummo, tuo hurja on
Nitroistansa hän potkuu saa
Mummo, mummo, tuo hurja on
Satalasis kaahailee

(Mummo, mummo, muu…)
(Mummo, mummo, muu …) Oi mummo, mummo, muu
(Mummo, mummo, muu …)
(Mummo, mummo, muu…)

(Mummo, mummo, muu…)
(Mummo, mummo, muu …) Oi mummo, mummo, muu
(Mummo, mummo, muu …)
(Mummo, mummo, muu…)

Jäät alle
Mummo, mummo tuo herttainen
Potkurillansa kurvailee
Mummo, mummo tuo herttainen
Vauhdin hurmasta nautti, jee!

Mummo, mummo, tuo hurja on
Nitroistansa hän potkuu saa
Mummo, mummo, tuo hurja on
Satalasis kaahailee

Tuo mummo, tuo mummo, ei hidasta…
Tuo mummo, tuo mummo, ei hidasta…
Tuo mummo, tuo mummo, ei hidasta…
Tuo mummo, tuo mummo, ei hidasta…

Tuo mummo, tuo mummo, ei hidasta…
Tuo mummo, tuo mummo, ei hidasta…
Ei hidasta…

 

5. Puolitetut

Jäin vähittäin hukkumaan
Baywatch-urhoja onhan vielä, toivon vaan
Pelastaa uhrin atleetti vois
Nainen passiivinen, sallinko sen,
Kun kehtaisi en

Liian sukupuolittavaa
Maskuliinit pois siivotaan
On kateissa mies, pannassa mies
On kateissa mies

Vaikka minnepäin kiikaroin
Henkilöitä vain nähdä voin
On kateissa mies, pannassa mies
On kateissa mies

Taas unelmiin tarraudun
Roolit vääränlaiset, tarve suojelun
Nainen passiivinen, sallinko sen,
Kun kehtaisi en

Liian sukupuolittavaa
Maskuliinit pois siivotaan
On kateissa mies, pannassa mies
On kateissa mies

Vaikka minnepäin kiikaroin
Henkilöitä vain nähdä voin
On kateissa mies, pannassa mies
On kateissa mies

(Oo... oo... oo...)
Kateissa mies

Kieli sortaa miesoletuksillaan
Ne fantasioihini kampeaa

Liian sukupuolittavaa
Maskuliinit pois siivotaan
On kateissa mies, pannassa mies
On kateissa mies

Vaikka minnepäin kiikaroin
Henkilöitä vain nähdä voin
On kateissa mies, pannassa mies
On kateissa mies

Kun mies (Oo... oo... oo...)
Pois siivotaan
On kateissa mies

 

6. Uponnut laiva

Ei, älä mee
Pakenet...
Olen anteeksi antanut jo kaiken sen
Kuka oot?
Vastauksen, tiedän sen
Vaikka väittäisinkin: ilmaa sä oot
Ei totta se oo

Vastatuuleen purjehtineet
Mainingeissa uiskennelleet
On uponnut laiva
Hukkuvaa
Ei pelastaa saa...

Hurrikaani vienyt sut on
Syytäkö tää on kohtalon?
On uponnut laiva
Hukkuvaa
Ei pelastaa saa...

Vain odotan
Josko saan
Vielä joskus ihoasi koskettaa
Vaikka väittäisinkin: ilmaa sä oot
Ei totta se oo

Vastatuuleen purjehtineet
Mainingeissa uiskennelleet
On uponnut laiva
Hukkuvaa
Ei pelastaa saa...

Hurrikaani vienyt sut on
Syytäkö tää on kohtalon?
On uponnut laiva
Hukkuvaa
Ei pelastaa saa...

(Oh... oh... oh...)
Pelastaa saa...
Hukkuu haaveet järvien pyörteeseen
Ja hyökyvä virta mut imaisee

Vastatuuleen purjehtineet
Mainingeissa uiskennelleet
On uponnut laiva
Hukkuvaa
Ei pelastaa saa...

Hurrikaani vienyt sut on
Syytäkö tää on kohtalon?
On uponnut laiva
Hukkuvaa
Ei pelastaa saa...

Ei saa... (Oh... oh... oh...)
Ei hukkuvaa
Nyt pelastaa saa