1. Malmön muistan (Serduchka)
2. Oodi oksennukselle (akuankka13)
3. Euforinen sinfonia (Tom Tom)
4. Ruma mies (TomppaJr)
5. Postapokalyptinen aamupala (Edward Sibelius)
6. Elokuu (Miguli)
7. Kirje (ESC93)
8. Jeesus (nkorppi)

A  sziget
B  + Viisut +
C  Samiasd
D  Mattokauppias

swe13.jpg

* * * * * * * * * *

1. Malmön muistan

Oli kevät kaunis
Turisteja saapui taas
Ruotsiin juhliin huikeisiin

Jos sankoin joukoin bailaa
Ja ilon saa myös irroittaa
Kaiken sen jälkeen

Mä haikailen, en rauhaa saa
Vain taaksepäin, takaisin tahtoisin
Takaisin just niin

Tukeudun muistoihin, mä tukeudun muistoihin
Kun Malmön muistan niin…
Oikein muistan niin…

Kun Malmön muistan niin… oo…
Oikein muistan niin… oo…
Kun oli Gustav Adolfs Torget ja Morriskan
Ne muistan niin… oo…

Mä unohda en koskaan
Malmöhön joskus uudestaan
Matkustaa voin

Taas järjestää saan matkaani
Ja suuntaakaan ei täydy tarkentaa
Se Tanskassa lie, hei

Tukeudun muistoihin, mä tukeudun muistoihin
Kun Malmön muistan niin…
Oikein muistan niin…

Kun Malmön muistan niin… oo…
Oikein muistan niin… oo…
Kun oli Gustav Adolfs Torget ja Morriskan
Ne muistan niin… oo…

Kun Malmön muistan
Oikein muistan (Hei, hei)
Oikein muistan (Hei)
Kun Malmön muistan…

Kun oli Gustav Adolfs Torget ja Morriskan
Malmön muistan, oo…

Kun Malmön muistan niin… oo…
Oikein muistan niin… oo…
Kun oli Gustav Adolfs Torget ja Morriskan
Ne muistan niin… oo…

 

2. Oodi oksennukselle

Sisälläni velloo
Reaktio käynnistyy
Odotettu tapahtuu

Niin kauan tätä kärsin
Nyt pahan olon purkaa saan
Konkretiaa

Käyn puskalla, en uskalla
Vaan tiedän, että rohkeus palkitsee
Nyt taidetta teen

Kohta se alkaa… Oi, kohta se alkaa…
Ja ensin kuuluu yyyh…
Ensin kuuluu yyyh…

Ja sitten kuuluu blyyy-yy-yy-ööö-ääärgh!
Sitten vielä blyyy-yy-yy-ööö-ääärgh!
Tää tunne helpotuksen vie äärilukemiin
Kun kuuluu blyyy-yy-yy-ööö-ääärgh!

Kun inhorealismin
Tuo suojakupla poksahtaa
Välitä en

Niin pohjalla on maailma
Se ahdistuksen peittää virneellään
Salaa yökkäillään, hyi

Oi, kohta se alkaa… Oi, kohta se alkaa…
Ja ensin kuuluu yyyh…
Ensin kuuluu yyyh…

Ja sitten kuuluu blyyy-yy-yy-ööö-ääärgh!
Sitten vielä blyyy-yy-yy-ööö-ääärgh!
Tää tunne helpotuksen vie äärilukemiin
Kun kuuluu blyyy-yy-yy-ööö-ääärgh!

Näin lausumme yyyh…
Nyt kuuluu yyyh… (Hyijyi)
Nyt kuuluu yyyh (Hyi)
Näin lausumme yyyyy-äää-ää-ää-ääööh!

Tää tunne helpotuksen vie äärilukemiin
Kun kuuluu blyyy-yy-yy-öööögh!

Ja sitten kuuluu blyyy-yy-yy-ööö-ääärgh!
Sitten vielä blyyy-yy-yy-ööö-ääägh!
Tää tunne helpotuksen vie äärilukemiin
Kun kuuluu blyyy-yy-yy-ööö-ääärgh!
(Hyijyi, hyijyi, no hyi hyi)

 

3. Euforinen sinfonia

Sävelen mielekkään
Tiedän kuinka saavuttaa
Kunhan saavut minun taa

Jos mä soitan pianoo
Ni kuuntelethan sanomaa
Vaikkei nuoteista itsestään tuu sanoja
Mä unelmaasi tungen voimalla
Tungen säveleen

Onko se hulluu-uh? Jah, onko se hulluu-uh?
Kun rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"
Rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"

Nyt rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"
Rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"
Kun sinfonian saavutan viidel' pierulla
Antaudun "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"

Hän horisonttiin lentää
Sävelmän kauniin kuultuaan
Suunnitelmana pelastaa on Maapallo
Mä suljen silmät ja tööttään ilmaan
Kuvaan "Juutubeen" (sen)

Jah, onko se hulluu-uh? Jah, onko se hulluu-uh?
Kun rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"
Rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"

Nyt rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"
Rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"
Kun sinfonian saavutan viidel' pierulla
Antaudun "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"

Vain vuoksensa Maan
Euforiaan
Tuun pyrkimään
Mä pelastan Maan...

Kun sinfonian saavutan viidel' pierulla
Antaudun "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"

Nyt rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"
Rööri laulaa "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"
Kun sinfonian saavutan viidel' pierulla
Antaudun "PRÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖ'ÖÖÖT"

 

4. Ruma mies

Syntymä on tuskaa
Kätilöiden tirskuntaa
Kapaloon jos kuulla saat

"Ei ketään tule saamaan
Tuo tuollaisella naamallaan
Vanhemmat kärsii"

Sattuisivat kommentit
Jos tietäisi en, että paljastaa
Ne totuutta vaan

Silmäni vuotaa, taas silmäni vuotaa
Mä olen ruma mies
Olen ruma mies

Mä olen ruma mies
Olen ruma mies
Kai kohta taivas putoaa minun päälleni
Oon ruma mies

Jos muslimiks' kääntyisin
Ja sukupuolen korjaisin
Pukisin burkan

Peiliin en voi vilkaista
Se särkyisi, jos kasvot huomaisi
Kirveen veistämät

Yh... silmäni vuotaa, taas silmäni vuotaa
Mä olen ruma mies
Olen ruma mies

Mä olen ruma mies
Olen ruma mies
Kai kohta taivas putoaa minun päälleni
Oon ruma mies

Oon niin ruma mies
Olenko mies? (Ei-ei, ei-ei, ehei-ei)
Olenko mies?
Oon niin ruma mies

Kai kohta taivas putoaa minun päälleni
Oon ruma mies

Mä olen ruma mies
Olen ruma mies
Kai kohta taivas putoaa minun päälleni
Oon ruma mies
(Ei-ei, ei-ei, ehei-ei)

 

5. Postapokalyptinen aamupala

On siitä jo aikaa,
kun viimeksi söin kunnolla;
vatsa kaipaa pihviä.

Nyt ollaan oltu täällä
jo viisi päivää jumissa.
Tunteilla ei.

Sä tiedät mitä tapahtuu
kun nälkä voittaa. Suu irveen vääntyy.
Katse pian hämärtyy.

Yksi pien' haukku? Niin, pikkupien' haukku?
Voisit sen hyväksyy...
Turha pelästyy!

Mä susta saan ruo...kaa!
Mulle olet ruo...kaa!
Ja jos se pommi putoaa, ei se haittaa:
on mulla ruo...kaa!

Vastus jo turhaa on:
kyljestäsi pian haukkaan.
Liha siintää.

Murhallain näin ruokaa sain,
kannibalille nyt reisi maistuu.
Taas ruoka paistuu! Hei!

Yksi pien' haukku? Ah, pikkupien' haukku?
Veresi sun jäähtyy.
Vatsaani mun päätyy.

Mä susta saan ruo...kaa!
Mulle olet ruo...kaa!
Ja jos se pommi putoaa, ei se haittaa:
on mulla ruo...kaa!

Hampaissa narskuu...
Tabu kumoutuu... (Hei, hei!)
Kielto umpeutuu... (Hei!)
Vatsaan laskostuu!

Maailmanlopun aikaan jos me joudutaan,
on mulla muo..naa!

Mä susta saan ruo...kaa!
Mulle olet ruo...kaa!
Ja jos se pommi putoaa, ei se haittaa:
on mulla ruo...kaa!
(Hei, hei! Hellurei, hei!)

 

6. Elokuu

Hento tuuli puhaltaa
lehdet värin oranssin sai
toki luen testiini

ja tulos on hieno
mutta sinun kanssasi siltaa
kävellessäni

tajusin, kuinka aika käy
ah kuinka kaunis sä oletkaan juu
onhan elokuu

istu syliini
istu syliini
nyt mukaan tuu
nyt mukaan tuu

koska elokuu
nyt on elokuu
ain lapset syksyl kouluun käy
tekee parijonot
koska elokuu

arki meille koittaa
tyhjenee keskustan kadut
kesä ohi on

mene nyt, ikävöidä saan, ai tulla taisit
takas viereeni juu
ai taivaalla kuu

istu syliini
istu syliini
nyt mukaan tuu
nyt mukaan tuu

koska elokuu
nyt on elokuu
ain lapset syksyl kouluun käy
tekee parijonot
koska elokuu

nyt mukaan tuu
koska elokuu
hei hei
koska elokuu
heei
koska elokuu

ain lapset syksyl kouluun käy
tekee parijonot
koska elokuu

Nyt on elokuu
koska elokuu
ain lapset syksyl kouluun käy
tekee parijonot
koska elokuu
(hei jeah, hei jeah...)

 

7. Kirje

Arjessani paiskin, ohjelmani kammottaa
Listani vain pitkittyy ja hikivirta kiihtyy
En apuja mä saanutkaan

Aamulla postin vilkaisen, juon sumpin pois
Ja yskäisen, kun kirjeen siinä nään
En uskoa voi:

Tutulta näyttää, se tutulta näyttää
Sun käsialas nostattaa karvaa
Käsialas nostattaa karvaa...

Sain lähettämäs kirjeen, kauniin rakkauskirjeen
Sä saavut pian takaisin, kauan odotin!
Sain rakkauskirjeen

Nyt hymynkare nousee, se virran tuo mun toimintaan
Edustuskuntoon sonnustan tän läävän nyt
Kun parhaimpaa vain tahdon tarjota
Sä ansaitset sen, jep

Se tutulta näyttää, se tutulta näyttää
Sun käsialas nostattaa karvaa
Käsialas nostattaa karvaa...

Sain lähettämäs kirjeen, kauniin rakkauskirjeen
Sä saavut pian takaisin, kauan odotin!
Sain rakkauskirjeen

Hei, kultani mun
Sut jälleen nään (Rakkain, rakkain)
Sut jälleen nään (On aikaa siit)
Sä komea oot...

Kun saavut kotiovellein, ilo repeää:
Sä hukut suudelmiin

Sain lähettämäs kirjeen, kauniin rakkauskirjeen
Sä saavuit viimein takaisin, kauan odotin!
Sain rakkauskirjeen
(Saavuin, saavuin, mä saavuin)

 

8. Jeesus

Nuorempana uskoin ihmeisiin ja taikuuksiin
Taivaaseen, myös helvettiin

Kai skeptikoksi muutuin
Ei Jeesus tullut kiireiltään
Ei tunnu miltään...

Raakuudet hän sallii, hatkat silloin tällöin ottaa matkoillaan
Viipyy matkoillaan

Mokoma saapuu, jos mokoma saapuu
Hän vihdoin näyttäytyy
Jeesus näyttäytyy

Vau, Jeesus näyttäytyy, oo-oo!
Jeesus näyttäytyy, oo-oo!
Hän nukkuu tunnin, pieraisee, silmää hieraisee
Jos näyttäytyy, oo-oo!

Nyt tahdon tilinäytteen
Hei mistä mua rangaistaan?
Viaton oonhan?

Vieraillut et, haikaillut et hyiseen yöhön
Rakkain hirttäytyi
Hämyyn tiivistyit
Löit

Jo mokoma saapuu, jos mokoma saapuu
Hän vihdoin näyttäytyy
Jeesus näyttäytyy

Vau, Jeesus näyttäytyy, oo-oo!
Jeesus näyttäytyy, oo-oo!
Hän nukkuu tunnin, pieraisee, silmää hieraisee
Jos näyttäytyy, oo-oo!

Hän vain näyttäytyy
Yö tiivistyy (Ei, ei, ei, ei)
Jos näyttäytyy (Ei, ei)
Hän vain näyttäytyy, oo-oo

Hän nukkuu tunnin, pieraisee, silmää hieraisee
Jos näyttäytyy, oo-oo!

Vau, Jeesus näyttäytyy, oo-oo!
Jeesus näyttäytyy, oo-oo!
Hän nukkuu tunnin, pieraisee, silmää hieraisee
Jos näyttäytyy, oo-oo!

(Ei, ei, ei, ei, ei, ei)