1. Sisäänlaskentaa
2. Kalevala
3. Satakieli
4. Maskipakko
5. Älä surmaa
6. Sukellus tähtisumuun
7. Palvon sua
8. Sarastaa
9. Liekeissä
10. Käärmeen verta
11. Kleopatra
12. Eestaas
13. Särkyvää
14. Sanat
15. Symbioosi
16. Päinvastoin
17. Orjas oon
18. Huomio
19. Äiti fruttien


1. itikka
2. ESC93
3. Nekku
4. Timoteus
5. sziget
6. Hanhis

A  granaattiomena
B  akuankka13

ekasemi.jpg

* * * * * * * * * *

1. Sisäänlaskentaa

Yy, kaa, koo - vähän laskentoo
Ratkaisen sut ilman tutkintoo
Kuiskaan nee, vii, kuu - luvut kertautuu
Mielessä mulla on silti muu, uuh

Jos mulle jaat ja kerrot funktiot sun
Mä näyttää voin nautintoon tien

Tulosta saat kun seuraat liikkeitä mun
Sut käden alta lanteellein vien

Näin jäät kiinni rytmiin
Sisäänlaskentaa
Sillä voin auttaa tahdin taian tavoittamaan

Kun löydät tunteen
Joka kuumaksi saa
Ihoosi sun kiinni painaudun kuin luonnostaan

Ei vaadi trigonometriaa
Fysiikasta luon kemiaa

Jää kiinni rytmiin
Uuh... Sisäänlaskentaa
Uuh... Sisäänlaskentaa

Illan kaavat aukeaa
Yhteen meidät summataan
Jalat askeleissa jos sotkeutuu
Luvut ratkaisuksi kuiskataan, ah

Jos mulle jaat ja kerrot funktiot sun
Mä näyttää voin nautintoon tien

Tulosta saat kun seuraat liikkeitä mun
Sut käden alta lanteellein vien

Näin jäät kiinni rytmiin
Sisäänlaskentaa
Sillä voin auttaa tahdin taian tavoittamaan

Kun löydät tunteen
Joka kuumaksi saa
Ihoosi sun kiinni painaudun kuin luonnostaan

Ei vaadi trigonometriaa
Fysiikasta luon kemiaa

Jää kiinni rytmiin
Uuh... Sisäänlaskentaa
Uuh...

Jos mulle jaat ja kerrot funktiot sun
Mä näyttää voin nautintoon tien
Tulosta saat kun seuraat liikkeitä mun
Sut käden alta lanteellein vie

Näin jäät kiinni rytmiin
Sisäänlaskentaa
Sillä voin auttaa tahdin taian tavoittamaan

Kun löydät tunteen
Joka kuumaksi saa
Ihoosi sun kiinni painaudun kuin luonnostaan

Ei vaadi trigonometriaa
Fysiikasta luon kemiaa

Jää kiinni rytmiin
Uuh... Sisäänlaskentaa
Uuh... Sisäänlaskentaa
Jää kiinni rytmiin
Uuh... Sisäänlaskentaa

 

2. Kalevala

Antero Vipunen
Ikiaikainen
Ilmatar ja sotka

Oi Pohjan tyttäret
Sekä Kyllikki
Seppo Ilmarinen lyö
Taivasta

Vaka vanha Väinämöinen
Vaka vanha Väinämöinen
Vaka vanha Väinämöinen
Louhi

Vaka vanha Väinämöinen
Vaka vanha Väinämöinen
Vaka vanha Väinämöinen
Louhi

Hiiden hirvi-iih...
Iku-Turso
Hiiden hirvi-iih...
Iku-Turso
Tuonen joutsen
Kullervon leipä
Joukahainen

Sampo...
Vaka vanha Väinämöinen
Louhi

Vaka vanha Väinämöinen
Vaka vanha Väinämöinen
Vaka vanha Väinämöinen
Louhi

Lemminkäinen
Louhi!

Hauenluinen kantele
Hauenluinen kantele
Hauenluinen kantele
Marjatta, uuu...

 

3. Satakieli

Katson taas katson taas
Lentoasi korkeaa
Katson taas katson taas
Lentoasi mahtavaa
Annat mulle kaipuun
Vapaudesta elämään
Mutta siitä otetta
En tule saamaan
Miksi en uskalla
Olla välittämättä
Siitä mitä muut
Hänestä ajattelee
Mutta sinua oi sinua
Ei tule kukaan koskaan
Tuomitsemaan mistään
Kunpa olisin kuin sinä

Laula taas laula taas
Satakieli laulus
Se antaa tunteen
Että on mahdollisuus
Laula taas laula taas
Vapauden laulus
Joku päivä vielä
Juoksen kauas pois

Katson taas katson taas
Lentoasi kaunista
Katson taas katson taas
Lentoasi hurmaavaa
Uskallanko paeta
Sinut hyvästellä
Se on tosi vaikeaa
Mutta hän mua odottaa
Hän odottaa
Mun pitää mennä
Kauemmaksi siis

Laula taas laula taas
Satakieli laulus
Se antaa tunteen
Että on mahdollisuus
Laula taas laula taas
Vapauden laulus
Joku päivä vielä
Juoksen kauas pois

Laula taas laula taas
Satakieli laulus
Se antaa tunteen
Että on mahdollisuus
Laula taas laula taas
Vapauden laulus
Joku päivä vielä
Juoksen kauas pois

 

4. Maskipakko

On meille luvassa syksyllä juhlaa
En tyyliin vanhaan nyt hetkeä tuhlaa
Sä hyvinvoinnille aikaasi uhraa
Poistuu estot kaikilta, kun kasvon eteen maskin saa

Luvassa naamiaiset
Menoltaan slaavilaiset
Miehet sorjat, putinmaiset sinutkin hurmaa
Tyylikkään kauniit naiset
Saa ilmeet uudenlaiset
Poistuu estot kaikilta, kun kasvon eteen maskin saa

Juhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Juhlilla myös pukukoodi on
Maskipakko

Ho! Juhlat alkaa
Ha! Peitä naamaa
Ho! Ota kantaa
Poistuu estot kaikilta, kun kasvon eteen maskin saa

Luvassa naamiaiset
Menoltaan slaavilaiset
Miehet sorjat, putinmaiset sinutkin hurmaa
Tyylikkään kauniit naiset
Saa ilmeet uudenlaiset
Poistuu estot kaikilta, kun kasvon eteen maskin saa

Juhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Juhlilla myös pukukoodi on
Maskipakko
Juhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Juhlilla myös pukukoodi on

Juhlilla myös pukukoodi on
Juhlilla myös pukukoodi on
Juhlilla myös pukukoodi on
Juhlilla myös pukukoodi on

Maskipakko
Juhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Juhlilla myös pukukoodi on

Maskipakko
Juhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Maskipakkojuhlat (juhlat) voi (voi) alkaa (alkaa)
Juhlilla myös pukukoodi on
Maskipakko

 

5. Älä surmaa

Tahtoisin olla sun vain sun aina vaan aina vaan
Mutta joskus tuntuu siltä kuin se ei olisi oikein
Ymmärräthän mitä mä tahdon?
Voitko antaa aina kaikkesi?
Ja jos vastaus kyllä on niin et sitä todeksi kai saa, saa

En jaksa tätä enempää

Älä surmaa
Älä surmaa sy-dän-tä-ni
Älä surmaa
Olen viimein nou-se-mas-sa

Sä annat mulle kaiken
Mutta viet myös pois
Älä surmaa
Älä surmaa

Aina kun sä poistut mun mieleni alkaa horjumaan
Tahtoisin kuvat nää päästäni tuhota kokonaan
Mutta kun sen mä tiedän
Ne kuvat joskus oli oikein
Ja nyt saattaa olla niin että taas kaikki menee pieleen, pieleen

En jaksa tätä enempää

Älä surmaa
Älä surmaa sy-dän-tä-ni
Älä surmaa
Olen viimein nou-se-mas-sa

Sä annat mulle kaiken
Mutta viet myös pois
Älä surmaa
Älä surmaa

Ja nään jo matkalaukut
Odottamassa mua-a-a-a
Estäthän niitä lähtemästä

Älä surmaa
Älä surmaa sy-dän-tä-ni
Älä surmaa
Olen viimein nou-se-mas-sa

Sä annat mulle kaiken
Mutta viet myös pois
Älä surmaa
Älä surmaa

Älä surmaa

 

6. Sukellus tähtisumuun

Valot vuosikaudet
ovat vaaraa ennustaen vilkkuneet
Valvomo ei kuule
Ne toivosta
Ovat meidän suhteen luopuneet

Rukoilen, on siihen vielä aikaa
Aluksemme tähtisumuun sukeltaa

En pysty enää pysäyttää
Tai kiertämään, me kiidetään vain suoraan
päin

Kuunnelkaa, lämpökilvet valittaa
Ei suojaa
Ei suojaajaa suojaamaan
Ei suojaa
Vain kuumuus on kuumempaa

Jäät tähtisumun taakse
Edessä tuntematon on
Ei suojaa
Ei suojaajaa

Mustelmia kivistää
ja hoitaja mun haavojani pyyhkii
Pienen baarin nurkassa mies kyyneliä
itsesäälin nyyhkii

Ehkä vielä voimme tästä jatkaa
Ikuisuutta kohti teemme matkaa

Ja sukelluksen tähtisumuun ihminen
kai kestää, tai itkee ja kestää

Vaan kuunnelkaa, lämpökilvet valittaa
Ei suojaa
Ei suojaajaa suojaamaan
Ei suojaa
Vain kuumuus on kuumempaa

Jäät tähtisumun taakse
Edessä tuntematon on
Ei suojaa
Ei suojaajaa

Mä pyörin niinkuin painoton
Rukoilen hiljaa: "Älä lyö, ei, älä lyö"
Ja mietin miksei meitä kuule maa

Ei suojaa
Ei suojaajaa suojaamaan
Ei suojaa
On kuumuus kuumempaa

Jäät tähtisumun taakse
Edessä tuntematon on
Ei suojaa
Ei suojaajaa

Ei suojaa

 

7. Palvon sua

Usko pois kun sanon tän, sua mä palvon ain
Usko pois kun sanon tän, sua mä palvon ain
(La la la la la, la la la la la)

Kun sut silloin näin
Tunteen tosi jännän sain
Rakkaudesta, rakkaudesta
Aloin heti haaveileen (haaveileen)

Sä oot tiellä mun
Etkä lähde koskaan pois
Sydämestä, sydämestä
Löytyy sulle tehtävä

Siis, saavu luoksein, luoksein äkkiä, nyt
Juhlat saavat alkaa
Sua siis nyt, nyt, palvon vaan ain, ain, ain
Sua siis nyt, nyt, palvon vaan

Rakkaudesta
Annan sulle kaiken
Tanssitaan loppuun asti nyt
Rakkaudesta
Annat mulle kaiken
Pidä musta kii ikuisesti

Mitä vielä
Mä kaipaan
En tiedä
Sä olet kaikki

Mitä vielä
Mä kaipaan
En tiedä
Sä olet kaikki

(La la la la la)

Minne ikinä
Tie meidän johtaa
Tiedän ain, tiedän ain
Sua tulen palvomaan

Siis, saavu luoksein, luoksein äkkiä, nyt
Juhlat saavat alkaa
Sua siis nyt, nyt, palvon vaan ain, ain, ain
Sua siis nyt, nyt, palvon vaan

Rakkaudesta
Annan sulle kaiken
Tanssitaan loppuun asti nyt
Rakkaudesta
Annat mulle kaiken
Pidä musta kii ikuisesti

Mitä vielä
Mä kaipaan
En tiedä
Sä olet kaikki

Mitä vielä
Mä kaipaan
En tiedä
Sä olet kaikki

Palvon sua

Minne sitten ikinä, tie tää johtaa
Sua vain palvon, loppuun asti
Minne sitten ikinä, tie tää johtaa
Sua vain palvon, loppuun asti

Olimme sitten missä vain
Sua mä, ain palvon

 

8. Sarastaa

Puistattavaa – kylmyys yön ei vielä suostu väistymään
Puolisalaa vilkaisen – kellon mukaan aurinko on päässyt myöhästymään
Puolustakaa oikeutta, suden hetki selätetään
Niin puiden takaa sarastaa – aamun valkeus ehtii vääryydet hyvittämään

Sarastaa, sarastaa, kaikkien on noustava
Sarastaa, sarastaa, missä mahdoit kuhnata?
Sarastaa, sarastaa, missä mahdoit kuhnata?
Sarastaa, sarastaa, kaikkien on noustava

Älä katoa, kaikkien on noustava

Aika sama, näillä mailla koettu on synkempää
Aika ajaa ohi sen, joka muutu ei vaan jähmettyy ja paikalleen jää
Aina palaa aurinko, vaan usko pääsi tyrehtymään
Puiden takaa sarastaa – aamun valkeus ehtii vääryydet hyvittämään

Älä katoa, kaikkien on noustava

Sarastaa, sarastaa, kaikkien on noustava
Sarastaa, sarastaa, missä mahdoit kuhnata?
Sarastaa, sarastaa, missä mahdoit kuhnata?
Sarastaa, sarastaa, kaikkien on noustava

Älä katoa, kaikkien on noustava
Kaikkien on noustava

 

9. Liekeissä

Mä olen ihminen
Joka saada tahtoo
Elämänsä
Vaikeudet ylittää
Päästä uuteen huomiseen

Lämpö nousee
Oon liekeissä
Maailma mua oottaa
Oon liekeissä

Mä kaikkeni teen
Jotta onneni saan
Mä olen valmis
Päivä päivältä
Pääsen lähemmäksi

Lämpö nousee
Oon liekeissä
Maailma mua oottaa
Oon liekeissä

Se kestää kauan
Jotta mä onnistun
Mut mä jatkan
Joku päivä vielä
Kaikki on oikein

La-la-la-la-la, la-la-la-la-la
La-la-la-la-la, la-la-la-la-la-la
La-la-la-la-la, la-la-la-la-la
La-la-la-la-la

Lämpö nousee
Oon liekeissä
Maailma mua oottaa
Oon liekeissä

Liekeissä
Liekeissä

Maailma mua oottaa

 

10. Käärmeen verta

Ratkaisuna kaikkiin ongelmiin
Suurempiin ja pienempiin
Käärmeen verta keitettiin
Luotettiin eliksiiriin
Pois sorto ja kriisit
Ei hakkaa miliisit
Rakkautta, rauhaa toivottiin
Turhaan niin me haaveiltiin

Lääkevalvontatyypit
Kävi meille uhoamaan
Lääkkeemme prototyypit
Wuhaniin mentiin tuhoamaan
Muuan kiinalaisnainen
Salaisen liemen rosvoaa
Eliksiiriä joi loitsuineen
Mitä saatiinkaan...?

Liúgǎn mièw pjap len xwæ kjeng
Liúgǎn mièw pjap len xwæ kjeng

Koronan paska
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, koronan paska
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, koronan paska

Kleopatra luotti käärmeisiin
Niillä vastattiin hänen ongelmiin
Me tuota kikkaansa muunnettiin
Vähän käärmeen verta keiteltiin
Pois köyhyys, syrjintä
Ilmastonmuutos ja kähmintä
Rasvaa talouden rattaisiin
Tahdottiin ja toivottiin

Vaan tuo kiinalaisnainen
Torilla ilmaan aivastaa
Eliksiiriä joi loitsuineen
Mitä saatiinkaan...?

Liúgǎn mièw pjap len xwæ kjeng
Liúgǎn mièw pjap len xwæ kjeng

Koronan paska
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, koronan paska
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, koronan paska

Rajat on kii
Liúgǎn mièw pjap len xwæ kjeng

Mietitään, kenen on vastuu
Potilaat sairasvuoteillaan riutuu
Ja valtionpäämiehet maskeista vinkuu
Uhriutuu (shh...!)

La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, koronan paska
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, koronan paska
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, koronan paska
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, koronan paska

 

11. Kleopatra

Kauan sitten Egyptiä, Egyptiä, Egyptiä
Hallitsi määrätietoinen, Kleopatra, Kleopatra
Niin kuin hän, haluan olla
Vahva ja kova
Hänestä pysyvä jälki jäi
Jonka kaikki tietävät varmasti

Nyt siis aion
Nousta ylös suostani
En jää paikoilleen
Muiden potkittavaksi
Tuli sisälläin palaa
Ja sitä ei voi sammuttaa
On aika lähteä nyt
Tais-te-luun

Herään nyt taistoon
Herään nyt taistoon
Herään nyt taistoon
Kuin Kleopatra
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, kuin Kleopatra
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, kuin Kleopatra

Valtakauteni alkaa saa
Turha yrittää vastustaa
Jos joku tahtoo mua lannistaa
Hän tuhlaa vain aikaansa
Nyt siis, mä lennän
Kohti uutta, huomista
Todellakin olen kuin hän
Niin kuin hän, siis niin kuin hän

Liekki sisälläin palaa
Ja sitä ei voi sammuttaa
On aika lähteä vauhdilla nyt
Tais-te-luun

Herään nyt taistoon
Herään nyt taistoon
Herään nyt taistoon
Kuin Kleopatra
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, kuin Kleopatra
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, kuin Kleopatra

Se-se on nyt
Elämässäin on nyt kaikki
Mikään ei saa mua horjumaan
Valtias sisälläni huutaa
Siis huutaa

La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, kuin Kleopatra
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, kuin Kleopatra
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, kuin Kleopatra
La-la-la-la, la-la-la-la
La-la-la-la-la-la, kuin Kleopatra

 

12. Eestaas

Me eestaas
Suin päin kiidetään
Me eestaas
Tahtomatta säntäillään
Saapuviin tai häipyviin
Varsi liittää meidät heiluriin
Aina eestaas siinä kiikun uudelleen

Ja eestaas
Lyö pyyhkimet kun satelee
Ja eestaas
Lämpötilat vaihtelee
Löysään hirteen roikkumaan
Jäi nukke kaupan ikkunaan
Aina eestaas siinä kiikun uudelleen

Se riepoo mua
Ja voimat vie
Kun on/off tunteet heittelee
En mennytkään
Käänsit pään
Kuin lottoarvontaa se ois
Aina eestaas
Uhma hyökyy, virtaa pois

Me eestaas
Suin päin kiidetään
Me eestaas
Tahtomatta säntäillään
Saapuviin tai häipyviin
Varsi liittää meidät heiluriin
Aina eestaas siinä kiikun uudelleen

Se riepoo mua
Ja voimat vie
Kun on/off tunteet heittelee
En mennytkään
Käänsit pään
Kuin lottoarvontaa se ois
Aina eestaas
Uhma hyökyy, virtaa pois

Saapuviin tai häipyviin
Varsi liittää meidät heiluriin
Löysään hirteen roikkumaan
Jäi nukke kaupan ikkunaan
Aina eestaas siinä kiikun uudelleen

Aina eestaas, aina eestaas
Siinä kiikun uudelleen
Aina eestaas, aina eestaas
Siinä kiikun uudelleen

 

13. Särkyvää

Tein sen taas
Rakkauden roskatynnyriin
Sydämen kanssa päädyttiin

Dyykkaa mut
Ja löydä myös pienet sirpaleet
Ne pohjalle asti tippuneet

Ei elämää voi ennustaa
Ei kaikkea voi varmistaa
Ei rikkoa kai toista
Silti saa, ei saa, ei saa, ei saa
Mun sydän
Ei kestä kovaa rakkautta
tai liikaa painetta
Vaan sydän jos sulle päätyy niin
pakkaa se vaikka pumpuliin

Liian särkyvää
Hyvin särkyvää
(Hu hu)
Särkyvää
Hiljaa kuplamuoviin kääri

Mut rakkaudella pakkaa
Jos en luokses jäädä saa
Ja lähetys myös muista vakuuttaa

Korjaa mua
Mut liimalla ehjäks jälleen tee
Siihen ei kauan aikaa mee

Jos näin jään
Täyte oon roska-autojen
Sydänten murskauslaitoksen

Olen särkyvää
Hyvin särkyvää
(Hu hu)
Särkyvää
Hiljaa kuplamuoviin kääri

Mut rakkaudella pakkaa
Jos en luokses jäädä saa
Ja lähetys myös muista vakuuttaa

Liian särkyvää
Hyvin särkyvää
(Hu hu)
Särkyvää
Hiljaa kuplamuoviin kääri

Minut rakkaudella pakkaa
Jos en luokses jäädä saa
Ja lähetys myös muista vakuuttaa

Ei elämää voi ennustaa
Ei kaikkea voi varmistaa
Ei rikkoa kai toista
Silti saa, ei saa, ei saa, ei saa
Mun sydän
Ei kestä kovaa rakkautta
Tai liikaa painetta
Vaan sydän jos sulle päätyy niin
pakkaa se vaikka pumpuliin

Liian särkyvää
Hyvin särkyvää
(Hu hu)
Särkyvää
Hiljaa kuplamuoviin kääri

Mut rakkaudella pakkaa
Jos en luokses jäädä saa
Ja lähetys myös muista vakuuttaa

Olen särkyvää
Hyvin särkyvää
(Hu hu)
Särkyvää
Hiljaa kuplamuoviin kääri

Minut rakkaudella pakkaa
Jos en luokses jäädä saa
Saa Posti varastoon mut unohtaa

 

14. Sanat

Muovista ja kulunutta, tylsää, vettä haalennutta
Omaperäisyyskin kadonnut

On perisynti täytesanat, riimit liian arvattavat
Kritiikki ei maaliin silti osunut

Kaiken tein itsellein
Ei tykkää muut, haittaa ei

Mä sanat tähän lauluun tein
Mä laulan niitä itseksein
Laulaa saan na-na-na-na-na-na, hei, hei, hei!
Se oikein on, niin se oikein on

On oma fiilis mulle tärkee, muu voi olla vailla järkee
Samaa rytmii jos et löydä, niin voi-voi, ha!

Järkkään, sotken vuorotellen sanojani taivutellen
Väännän kunnes sanat eivät kapinoi

Haasteen tein itsellein
Ei tykkää muut, haittaa ei

Mä sanat tähän lauluun tein
Mä laulan niitä itseksein
Laulaa saan na-na-na-na-na-na, hei, hei, hei!
Se oikein on, niin on oikein

Mä sanat tähän lauluun tein
Nyt fiilistelen itseksein
Laulaa saan na-na-na-na-na-na, hei, hei, hei!
Se oikein on, niin se oikein on

Ilmaan voin sanat heittää kun siltä käy tuntumaan
Plussaa jos huuliisi tää saa hymyä tarttumaan

Mä sanat tähän lauluun tein
Mä laulan niitä itseksein
Laulaa saan na-na-na-na-na-na, hei, hei, hei!
Se oikein on, niin on oikein

Mä sanat tähän lauluun tein
Nyt fiilistelen itseksein
Laulaa saan na-na-na-na-na-na, hei, hei, hei!
Se oikein on, niin se oikein on

Ilmaan voin sanat heittää kun siltä käy tuntumaan
Plussaa jos huuliisi tää saa hymyä tarttumaan

Kaiken tein itsellein

 

15. Symbioosi

Vain pöydiltä murut saat ilmaiseksi
Tahdot artistiksi, vaikket viitsi tehdä töitä
Olet karismaltasi kuin kuollut lahna
Ja sielun paikalla on tarve mielistellä
Kun auot turpaasi, et silti laula
Sun tahmatassuihin ei taivu soitin
Voit hyvästellä liioitellut haaveet
Jos tuntuu karulta niin mene hirteen

Kun palautetta toivoit
Nyt sanot että kiusaan

On sävel ääretön aarre
Se jokaiselle kuuluu
Ja gurun neuvoja etsin tiellä valoon
Vain solvauksia syydit, halveksuntaa
Kun paremmasta näin unta, sen iskit lakoon
Sua kiltin lapsen tavoin tottelin
Sain orjapiiskurin
Orjapiiskurin

Sun itsetunto kolhiutui, kysyt miksi huudan
Kerran kuulemma sua nipistin
Itkupilli, pue hame päälle
Tai soita ilmiantopäivystykseen
Voi muihin ongelmansa projisoida
Maestron syytä, kun oot kuutamolla
Maestron syytä pakko senkin olla
Kun vastaantullut aines on niin lahjatonta

Jos palautetta toivoit
Nyt väität että kiusaan

On sävel ääretön aarre
Se jokaiselle kuuluu
Ja gurun neuvoja etsin tiellä valoon
Vain solvauksia syydit, halveksuntaa
Kun paremmasta näin unta, sen iskit lakoon
Sua kiltin lapsen tavoin tottelin
Sain orjapiiskurin
Orjapiiskurin

Sun surkea ryhti ja läski muoto
Eilinen keikka: huono, huono
Äänenmuodostus mistä lähtee?
Hengitysoppia suositamme

Kun piiloudut auktoriteettisi taakse
Parfyymi haisee, oot Liberace
Hei katkera vanhus, on tukka päässä
Vain tolkku puuttuu

On aina ovet auki ulospäinkin
Ehkä antoisampi elämä onkin tuolla
Kai sallit puolestasi pahoitella
Jos oli heikot lähtökohdat
Ja äitisi on huora

On sävel ääretön aarre
Se jokaiselle kuuluu
Ja gurun neuvoja etsin tiellä valoon
Mun ulkonäön haukut
Tai tartut syntyperään
Saan röhönaurut päälle, jos pötkin pakoon
Sua kiltin lapsen tavoin tottelin
Sua kiltin lapsen tavoin tottelin
Sain orjapiiskurin
Orjapiiskurin
Orja, piiska

 

16. Päinvastoin

Jo aamukuusi sä ylhäällä pompit
Vaan iltavirkun puolisoksi otit
Mun hammastahnaa väärin taas väännät
Otat telineestä wc-rullan
Rullaussuunnan käännät
Et sä kahvia juo
Ei maistu mulle sun teelaadut nuo
Sämpylää kun alat täyttää
Siihen kinkku sekä juusto väärinpäin menevän näyttää
Kovan munan sijaan aiot munakkaan pyöräyttää
Haarukalla pilkot sen, et aio veistä käyttää
Vaarallinen kyhäelmä tämä meidän viritelmä
Joka aamun jännitysnäytelmä

Onneksi sentään illemmalla
Minä päällä, sinä alla
Vastakohtaisuuksiamme
Kompensoimme rakkaudella painimalla
Arkeen kyllä riittää harrastetta
Erot yhteensovittelemalla
Vastakohtaisuuksiamme emme vihaa toisissamme vaan päinvastoin
Emme vihaa toisissamme vastakohtaisuuksiamme vaan päinvastoin

Mä tahdon koiran, sun vastaus on kissa
ja allergiatestituloksissa
Anoppi vieraaksi meille kun saapui
Sukurakas olet, minulla taas seinät päälle kaatui
Syksy on sun lempiaikaa
Mun sydän kevätaurinkoa kaipaa
Sä olet hoikka, mä hieman jo pulska
Olet seurapiiri-ihminen, mä tylsä kyrmyniska
Minulle soi EDM ja sulle pirunpolska
Sukkasikin järjetät, mun kaappi sekamelska
Päivät pitkät ahkeroit, ja imuroit tai vasaroit
Mä jopa päiväuniin liian laiska

Onneksi sentään illemmalla
Minä päällä, sinä alla
Vastakohtaisuuksiamme
Kompensoimme rakkaudella painimalla
Arkeen kyllä riittää harrastetta
Erot yhteensovittelemalla
Vastakohtaisuuksiamme emme vihaa tosissamme vaan päinvastoin
Emme vihaa tosissamme vastakohtaisuuksiamme vaan päinvastoin

Et sä koskaan pikaruokaa maista
Mua houkuttelee noutoruoka-autokaista
Sä tahdot kunnon italialaista
Mä vihaan pastaa
Enemmän palkkaa sä töistä tienaat
Kun lätkää katselen, sä hiki päässä treenaat
Kielisuudelma vai muisku, kosketus vai silmänisku
Iltakylvyn sijaan aamusuihku?

Onneksi sentään illemmalla
Minä päällä, sinä alla
Vastakohtaisuuksiamme
Kompensoimme rakkaudella painimalla
Arkeen kyllä riittää harrastetta
Erot yhteensovittelemalla
Vastakohtaisuuksiamme emme vihaa toisissamme vaan päinvastoin
Emme vihaa toisissamme vastakohtaisuuksiamme vaan päinvastoin

 

17. Orjas oon

Edessäin sä jälleen
Oot monen vuoden jälkeen
On sattumaa kun kohdataan
Ja unta oudompaa

Aikaa tahdon siirtää
Kun ilta varjot piirtää
Ja siinä oot mun vierelläin
Sä vihdoin, yllättäin

Jos vain voisin luokses jäisin huomiseen
Kaiken muun voin jättää eiliseen
Vaikka järki vastaan taistelee
Niin sydämessäin orjas oon

Lyö sydän uuteen tahtiin
Nyt herätät sen henkiin
Se kaipaukseen jäi ikuiseen
Kun polttomerkkis löit

Jos vain voisin luokses jäisin huomiseen
Kaiken muun voin jättää eiliseen
Vaikka järki vastaan taistelee
Niin sydämessäin orjas oon

Menneisyys, nykyisyys, hetkemme mielettömyys
Minut hulluksi saa!

Himoa, halua, poltetta, sinua kaipaan huomiseen
Kaiken muun voin jättää eiliseen
Vaikka järki vastaan taistelee
Niin sydämessäin orjas oon

Sun orjas oon
Orjas oon

 

18. Huomio

Missäköhän on huomioni?
Se ei taida sua kiinnostaa
Haluaisin tietää mitä sä multa mukamas vaadit
Missäköhän on rakkain?

Sua kaipaan niin
Mitä nyt teen?

Joten, miksi enää jatkaa?
Miksi enää rakastaa?
Jos suljet mut pois
Jos unohdat mut kokonaan
Haluaisin sut
Haluaisin sut

En jaksa enää välittää onnestas
Sä et enää ole mitään

Silti, vielä toivon

Joten, miksi enää jatkaa?
Miksi enää rakastaa?
Jos suljet mut pois
Jos unohdat mut kokonaan
Haluaisin sut

Kohta lähden pois
Jos et anna mulle huomiotas
huomiotas

Joten, miksi enää jatkaa?
Miksi enää rakastaa?
Jos suljet mut pois
Jos unohdat mut kokonaan
Haluaisin sut

Haluaisin sut

 

19. Äiti fruttien

Appelsiini, mandariini
kumman niistä söisin ensin
Nuoleskelen, nieleskelen
kielelläni lipoen

Omenia, päärynöitä
suuni huoneet täynnä niitä
Tukehdu mä koskaan en
nälkäni on loputon

Avokado, aprikoosi
hampaillani valuu hiki
Pureskelen, maiskuttelen
onnen tunteen aistien

Sitruuna vai nektariini
haistan lihan huulillani
Tahtoo muuta voisi en
värilihaa himoitsen

Kasvakaa, kasvakaa, sisälläni itäkää
Luissani jo tiedän sen, voiman pyhän siemenen
Kasvakaa, kasvakaa, juurenne nyt luokaa
Sydämeni sanoi sen, mä oon äiti fruttien

Persikka ja persimooni,
yhdistelmä täysi onpi
Silmät kuolaa valuen
surun maahan pyyhkien

Kirsikasta banaaneihin
avosuin mä nautiskelen
Vielä kerran laulaen,
passion mun lapsille

Valukaa, kastukaa
eläkää, herätkää,
tuntekaa, koskekaa

Kasvakaa, kasvakaa, sisälläni itäkää
Luissani jo tiedän sen, voiman pyhän siemenen
Kasvakaa, kasvakaa, juurenne nyt luokaa
Sydämeni sanoi sen, mä oon äiti fruttien

Kasvakaa, kasvakaa, elimeni täyttäkää
sisälläni tunnen sen, tarhapuiden kosteuden
Kasvakaa, kasvakaa, antakaa mun unohtaa
kasvosi sun lihaisat, nyt oon äiti fruttien