1. Kirottu maa
2. Pitkässä juoksussa
3. Aamuyön tunnit
4. Rysä
5. Kapitalismin pyörät
6. Koronavilkku
7. Rakkauden jälkeen
8. Antaa mennä
9. Kalajoen hiekkasärkät (Kesäbiisi remix)
10. Jäljet
11. Erehdys
12. Mun rakas
13. Ihme maailman
14. Patsaat
15. Pelaat sikaa


1. itikka
2. sziget
3. Timoteus
4. ESC93
5. akuankka13

A  granaattiomena

tokasemi.jpg

* * * * * * * * * *

1. Kirottu maa

Teräs karkaisematon
Hauraat siivet seivästänyt on
On maassa viaton
Tarraat kiinni rippeisiin
Ruumis heikko, muille tarpeeton
Sun armoillasi on

Kirotun maan
Kiirastulien kuumaa tuskaa
Sielussain roihuaa
Et koskea saa
Kiinni silmät tahdon painaa
Kivun niin unohtaa

Vielä kerran viimeisen
Puren huulta alla saatanan
Kun itkun vaiennan
Ei armahdusta rukous tuo
Vastustaa sua silti uskallan
Sun tekos kiroan

Kirotun maan
Kiirastulien kuumaa tuskaa
Sielussain roihuaa
Et koskea saa
Kiinni silmät tahdon painaa
Kivun niin unohtaa

Ei ylin tarkoitus voi tekojas pyhittää
On lyhin tie helvettiin viaton kivittää
Synneille maan se uhrataan
Uudet siivet saan

Katoaa maa
Tätä kuumaa tuskaa
Pakoon päästä kai saa
Siis odota vaan
Aa-a...
Kirotun maan
Haavoittamaa
Pysty et surmaamaan

 

2. Pitkässä juoksussa

Kultturelli keskustelu viehättävää ehkä ois, tunnustan
Latteudet lentävät ja sammakoita vain päästelet
Tyylilläsi taaplaat, koska pitkässä juoksussa oot immeinen
Kun ihmisenä kasvat, mua herkällä korvalla kuuntelet myös

Sua hyggeily houkuttelee
Se kuuminta hottia lie
Ei mitään uutta alla auringon

Lähdet liikenteeseen, töissä diilit klousataan
Sitten aivot narikkaan ja pannaan haisemaan
Kun heität hetulaa, se on übermahtavaa

Naisilla on vaivansa, ne jaksaa nalkuttaa
Ei Erkkikään voi ymmärtää naisen logiikkaa
Ja palkokasvit sieraimiin ne kiskoo turhasta

Päivä kerrallaan ja väliaikaista kaikki on, vain elämää
No hei sun heiluvilles, palaat astialle, siis moicca

Yksin on helpompaa, kun pääse et sanomaan
Jess ja elikkäs ja satavarma ja haasteellinen

Joskus härpäkkeet kätösiin leviää
Nyt on muumit laaksossa ja syntyy pöhinää
Teikätamburiini handlaa hommat nää

Näillä näppäimillä lausun näkemiin
Juurikin niin, et ollut mitä tilattiin
Auts, mut näillä mennään, hotsita ei enään

Loppupeleissä voit mennä Turkkuseen
Loppupeleissä voit mennä Turkkuseen
Loppupeleissä painu Turkkuseen

 

3. Aamuyön tunnit

Joo, ihan pian tästä häivyn pois
Taas arkeen karkaan, vaan
Pienen pakohetken viivyn
Jos huultas maistaa saan

Jos taas joskus sut mä nähdä saan
Oo vain kuin et mua tuntiskaan

On nämä aamuyömme tunnit kuin
Oma maailmansa
On hengenvetoja sekunnit
Ne ottaa aikansa

Rinnallas sormet matkaa
Selkääsi painaudun
Suudelmat kaulas mittaa
Sen mausta huumaannun

Jos taas joskus sut mä nähdä saan
En sais liikaa nauttii
Jos taas tahdon sänkyys uudestaan
Oo vain kuin et mua tuntiskaan

En riesaks jää, jos luulit
Tuun pääni selvittään
Aamuyömme tunnit
Kun meistä päihdytään

Jos taas joskus sut mä nähdä saan
En sais liikaa nauttii
Jos taas tahdon luokses uudestaan
Oo vain kuin et mua tuntiskaan

 

4. Rysä

Rikollinen oonko?
Rikosta en tahdo myöntää
Rikollisen mielen
Kysymyksin aiot löytää
Elinkautistuomion kai langettaa

Todisteet kerännyt oot
Tutkintaa taiten ohjaat
Puolustus vailla pohjaa on
Askelen edellä mua
Päivästä päivään kuljit
Nyt satimeen mut suljit

Halusinko päästä pois?
Halusinko jäädä kiinni?
Halusinko päästä pois?
Halusinko jäädä kiinni

Rysään
Paennut en vaan jäin rysään
Ihanimpaan rysään

Onko joku syytön?
Onko joku syyllisempi?
Omituinen oikeus
Saman kakun kärsit itse
Elinkautistuomioon käyt yhteiseen

Todisteet kerännyt oot
Tutkintaa taiten ohjaat
Puolustus vailla pohjaa

Halusinko päästä pois?
Halusinko jäädä kiinni?
Halusinko päästä pois?
Halusinko jäädä kiinni

Rysään
Paennut en vaan jäin rysään
Ihanimpaan rysään

(Oo...)
(Oo...)

Rysään
Paennut en vaan jäin rysään
Ihanimpaan rysään

 

5. Kapitalismin pyörät

Syöt ja juot, nukut yösi, nouset töihin
Toistat viikon seuraavaa, vedät kännit perjantaisin
Syytät riistoporvareita ja sunnuntaina krapulassa
Huomaat viikon kadonneen

Töitä riittää, yötä myöden raadat
Pomon saarnat otat vastaan kunnes taas saat urakkaasi jatkaa
Ennen palkkapäivää ennakkoa pyydät sähkölaskuun
Vipitkin pois pitänee kai maksaa

Paskaa, kuusta toiseen paskempaa
Naapuritkin sinut ignoraa
Vuokraa kun niille alat valittaan

Joo joo, kaikkihan maksaa
Huoh

Kun töissä pyydät pomoltasi palkankorotusta
Vastaus tyly on deflaatio ja lama
Kustannusrakenne on vienyt kilpailukyvyltä
pohjan entten-tentten pois

Vaatii hammaslääkäri maksua
Perii kohta viivästyskorkoa
Kilpailukykyänsä ei aietta alentaa

Paskaa, kuusta toiseen paskempaa
Naapuritkin sinut ignoraa
Vuokraa kun niille alat valittaan

Joo joo, kaikkihan maksaa

Teet työt, nukut ja syöt, o-o-oo
Teet työt, nukut ja syöt
Näin pyörät maassa pyörii, valvotko yöt?

 

6. Koronavilkku

Kun yskäisen, siirryt toisiin huoneisiin, huoneisiin
Niin pienestä vaaditaan karanteeniin, karanteeniin

Vilkku hälyttää
Altistuneita nyt jahdataan
Tikku nenään työnnetään

Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!
Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!

Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!
Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!

Tää tilanne johtaa joukkopsykoosiin, suurpsykoosiin
Jälleen maskiton tekstareissa lynkattiin, lynkattiin

Vilkku hälyttää
Altistuneita nyt jahdataan
Tikku nenään työnnetään

Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!
Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!

Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!
Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!

Rajoille puomeja, baareihin lukkoja
Juhlille stoppeja, urheilulle ja
Muillekin murheita

Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!
Uuu... uuu...
Virus velloo, kaikki piiloon!

Nuorille nuhteita
Tehtaat suljetaan
Säästöt Eurooppaan
Uuu, ei...
Virus velloo, kaikki piiloon!

 

7. Rakkauden jälkeen

Ei aamut oo kuin ennen
Et viereilläin oo
Kun sänkyyn hautautuu
Vain tyynyt sulle tuoksuu

En pysty irrottaa
Tai menneestä luopuu
Vaan haaksirikkolaivan
Hylännyt oot

Missään majakkaani en nää
Edessäni on pimeää
Kompassissani neula seonneena
Pyörii ympyrää

Sun lähdön jälkeen
Oon ilman suuntaa
Et auta karttaa piirtämään
Kun umpikujaan jään

Rakkauden jälkeen
Oon ilman voimaa
En yksin jaksa nousta tästä jaloillein

Mut lyötiin kanveesiin
Sait tyrmäysvoiton
Mun henki vaivoin kulkee
Ja kuolla tahdon

Missään pelastusta en nää
Edessäni on pimeää
Ajatukseni susta seonneena
Pyörii ympyrää

Sun lähdön jälkeen
Oon ilman suuntaa
Et auta karttaa piirtämään
Kun umpikujaan jään

Rakkauden jälkeen
Oon ilman voimaa
En yksin jaksa nousta tästä jaloillein

Ehkä joskus nousen kanssa aamuauringon
Ehkä joskus tuska tää täysin poissa on
Huomiseen vie toisenlainen tie
Tie haasteineen
Tie haaveineen
Ja haavoineen

Sun lähdön jälkeen
Oon ilman suuntaa
Et auta karttaa piirtämään
Kun umpikujaan jään

Rakkauden jälkeen
Oon ilman voimaa
En yksin jaksa nousta vielä jaloillein

Rakkauden jälkeen

 

8. Antaa mennä

Osui nakki, nuori sakki
Käski enon kuskiksensa Praidiin
On siellä kaikki qviirit
Lainaan vaimon rintaliivit

Rai rai rai, on bändi vedossa
Ja hanurista kuva täytyi ottaa
Kun postasin sen Instaan
Siskon penska repes nauraan

Hengästyttää aiheesta
Nykypäivän haltuunotto
Antaa mennä tunteella
Setämiehen olkoon motto
Raikaa räppi, laulaa pleikka
Ikä on vain seikka
Antaa mennä tunteella
Kukonlaulun missaa poppoo

Jee, meitsi tubettaa ja bloggaa
Hukkaa housut räsypokkaan
Aikuistuuko kohta vai ei koskaan?

Rai rai rai, on bändi vedossa
Ja hanurista kuva täytyi ottaa
Kun postasin sen Instaan
Siskon penska repes nauraan

Hengästyttää aiheesta
Nykypäivän haltuunotto
Antaa mennä tunteella
Setämiehen olkoon motto
Raikaa räppi, laulaa pleikka
Ikä on vain seikka
Antaa mennä tunteella
Kukonlaulun missaa poppoo

(Bumtsiki bumtsiki)
(Dau diki diki diki dou)
(Lai lalai la lala lai...)

Hengästyttää aiheesta
Nykypäivän haltuunotto
Antaa mennä tunteella
Setämiehen olkoon motto
Raikaa räppi, laulaa pleikka
Ikä on vain seikka
Antaa mennä tunteella
Kukonlaulun missaa poppoo

Hengästyttää aiheesta
Nykypäivän haltuunotto
Antaa mennä tunteella
Setämiehen olkoon motto
Raikaa räppi, laulaa pleikka
Ikä on vain seikka
Antaa mennä tunteella
Kukonlaulun missaa poppoo

Antaa mennä tunteella
Kukonlaulun missaa poppoo

 

9. Kalajoen hiekkasärkät (Kesäbiisi remix)

Yö helteinen
Meri vain viilentää hiekkaa
Yö rakkauden
Tuuli vain kappaleitaan soittaa

Voi, mikä kesä voi yhdessä alkaa - ää
Voin etsiä iholtas rusketusraitaa
Hyppää mun kyytiin, kun asfaltti polttaa - ää
Ajetaan moottoritietä niin kuumaa

Musiikki soi ja soi
Yksin kun talven tunnelmoi
Nyt voi hellittää
En miettimään mä jää, aaltoihin tahdon syöksähtää
Nähdään, Kalajoen hiekkasärkät

Kalajoen hiekkasärkät

Yö helteinen
Meri vain viilentää hiekkaa

Ihailen sua vasten auringon siltaa - ää
En syksyn säveltä soita tai kaipaa

Musiikki soi ja soi
Yksin kun talven tunnelmoi
Nyt voi hellittää
En miettimään mä jää, aaltoihin tahdon syöksähtää
Nähdään, Kalajoen hiekkasärkät

Kalajoen hiekkasärkät

Jäätelökesääsi hieman nuolen
On paratiisimme kahden nuoren

Musiikki soi ja soi
Yksin kun talven tunnelmoi
Nyt voi hellittää
En miettimään mä jää, aaltoihin tahdon syöksähtää
Nähdään, Kalajoen hiekkasärkät

Kalajoen hiekkasärkät

Kalajoen hiekkasärkät

 

10. Jäljet

Hoo et Emmä, täytyy mennä
Niin mainostettiin
Lindex, KappAhl, kaiken hassaan
Merkkivaatteisiin

Markkinoiden huippuja
Silmäin eessä siintää, siintää
Kammet sammon vain pyörii
Ne pyörii kuin itsestään

Kun hinnat kilvan alenee, alenee, alenee, alenee
Mitä vuoriin kätkeytyy?
Hinnat kilvan alenee, alenee, alenee, alenee
Joko ostan, myyn, haihtuu syyt

Ties minne jäljet johtaa, jäljet johtaa
Jäljet johtaa pois
Ties minne jäljet johtaa, jäljet johtaa
Jäljet johtaa pois

Parhaat trendit, save or spend it
Riittää tarjontaa
Made in China, niin kuin aina
Armas synnyinmaa

Markkinoiden huippuja
Silmäin eessä siintää, siintää
Kammet sammon vain pyörii
Ne pyörii kuin itsestään

Kun hinnat kilvan alenee, alenee, alenee, alenee
Mitä vuoriin kätkeytyy?
Hinnat kilvan alenee, alenee, alenee, alenee
Joko ostan, myyn, haihtuu syyt

Ties minne jäljet johtaa, jäljet johtaa
Jäljet johtaa pois
Ties minne jäljet johtaa, jäljet johtaa
Jäljet johtaa pois

Taskun suu avautuu
Poimin viestin sieltä
Ja tulkkaajaa nyt tarvitaan
Ymmärrä en kieltä

Kun hinnat kilvan alenee, alenee, alenee, alenee
Mitä vuoriin kätkeytyy?

Ties minne jäljet johtaa, jäljet johtaa
Jäljet johtaa pois
Ties minne jäljet johtaa, jäljet johtaa
Jäljet johtaa pois

 

11. Erehdys

Ei kieli kylmää tolppaa saa
Pakkasella koskettaa
Joka talvi silti jään kii

Mun kuntosalijäsenyys
Tai sen käyttämättömyys
Tullut mieleen ostaessa ei

Yksin lähden juhlimaan
Yöksi susta seuraa saan
Tunteen arvannet, kun aamu saapuu

Olet erehdys
Paha kömmähdys
Virhe, töppäys
Moka, möhläys

Olet erehdys
Paha kömmähdys
Karkuun pakenen
Aamuun liukenen

Sattui öinen lipsahdus
Heikon hetken hairahdus
Virhe, töppäys
Moka, möhläys
Olet erehdys

Jos viisut lähden voittamaan
Luotan Ruotsi-tuottajaan
Karsintaan tie juuttuu

Yksin joudun juhlimaan
Kunnes susta seuraa saan
Luottaa seuraas voin kuin Ruotsi-viisuun

Olet erehdys
Paha kömmähdys
Virhe, töppäys
Moka, möhläys

Sattui jälleen lipsahdus
Heikon hetken hairahdus
Virhe, töppäys
Moka, möhläys
Olet erehdys

E-re-re-erehdys
Miksi mä virheitä toistan, toistan?
E-re-re-erehdys
Sut soittolistalta poistan, poistan

Oh oh oh oh oh oh oh oh
Kömmähdys, kömmähdys
Erehdys

Yksin lähden juhlimaan
Susta hauskaa seuraa saan
Kerta toisen jälkeen kaava toistuu

Olet erehdys
Paha kömmähdys
Virhe, töppäys
Moka, möhläys

Tuttu erehdys
Sama kömmähdys
Karkuun pakenen
Aamuun liukenen

Sattui jälleen lipsahdus
Heikon hetken hairahdus
Virhe, töppäys
Moka, möhläys
Söpö erehdys

 

12. Mun rakas

Toiset jätkät
Naisia vikittelee
Mua ne nimittelee
Muunlainen oon

Toiset jätkät
Kun yhtä vain ajattelee
Ja iltaisin tavoittelee
Käyn rakkaani luo

Mun rakas on kaara, kaara
Osista kallein on vararengas
Kuluttaa villisti satasella

Mun rakas on kaara, kaara
Läjä vain ruostetta, sanovat muut
Ainahan antiikki patinoituu
Siis rakastan

Wartburg-vanhus
Elämää kokenut on
Komistus uskomaton
Ja kaunistuu vain

Wartburg-vanhus
On saanut mun luottamuksen
Rakastain kavalla en
En vaihda pois

Mun rakas on kaara, kaara
Osista kallein on vararengas
Ja kuluttaa villisti satasella

Mun rakas on kaara, kaara
Läjä vain ruostetta, sanovat muut
Ainahan antiikki patinoituu
Siis rakastan

(Warre ja Vlad!)
(On rivoa, kiusallista)
(Get a room, Warre ja Vlad!) Niin sanotaan
(Rivoa, kiusallista) Mmm.... niin sanotaan
(Get a room, Warre ja Vlad!)
(Rivoa, kiusallista)
(Get a room, Warre ja Vlad!) Niin sanotaan
(Rivoa, kiusallista)

Mun rakas on kaara, kaara
Osista kallein on vararengas
Kuluttaa villisti satasella

Mun rakas on kaara, kaara
Läjä vain ruostetta, sanovat muut
Ainahan antiikki patinoituu
Siis rakastan
Sua rakastan
Sua rakastan
Sua rakastan
Sua rakastan

Toiset jätkät
Naisia vikittelee
Mua ne nimittelee
Muunlainen oon

 

13. Ihme maailman

Tartut kädestä mun
Kisaa juokset, antaudun
Löydät perhosen
Ja leikin salaisen, oman
Sä ihme maailman

Kun silmiini katsot mun
Mä aseista riisuudun
Oot ihme maailman
Sun leikkeihis uppoudun
Ja hymystä sun riemastun
Oot ihme maailman
Kun silmiin katsot mun

Valvon mä untas sun
Sinun viereen mä nauliinnun
Pyyhin kyyneleen
Poskelles eksyneen, soman
Oot ihme maailman

Kun silmiini katsot mun
Mä aseista riisuudun
Oot ihme maailman
Sun leikkeihis uppoudun
Ja hymystä sun riemastun
Oot ihme maailman
Kun silmiin katsot mun

Juokse vain, isä seuraa
Kukkakedon läpi kirmaavaa
En saa mä kielloilla taltuttaa

Kun silmiini katsot mun
(Kun silmiini katsot mun)
(Hetkiimme tarraudun)
Oot ihme maailman
Silmiini katsot mun
Ja aseista riisuudun
Oot ihme maailman
Mä päivittäin kummastun
Kun yhä lisää rakastun
Sä ihme maailman
Kun silmiin katsot mun

Kun silmiin katsot mun

 

14. Patsaat

Parhaista parhaat mainetta sai
Ja toiset ruoskaa vain
Sortaja laatii historian
Ja valkoinen mies on hän

Maa järisee
Kun noustaan kapinaan

Kaadetut patsaat
Sulatto nielee
Tilalle uudet
Sankarit löydetään
Kaadetut patsaat
Toreilta väistyy
Pois, unhoon

Näin aikojen työn
Näin kirjastot valheiden
Oikea täällä väärennös on
Vain palamaan kelpaa

Maa järisee
Kun noustaan kapinaan

Kaadetut patsaat
Sulatto nielee
Tilalle uusi
Totuus löydettiin
Kaadetut patsaat
Toreilta väistyy
Pois, unhoon

Kalmot kalmistoon
Kaupunkinsa pois palakoon
Ei jää tulevaa turmelemaan
Pois, unholaan
Aikojen työn on nielevä yö
Sortuu kirjasto valheiden

Sankarit uudet
Nyt patsaan saa

 

15. Pelaat sikaa

Sä luulet, ettei sua koske mitkään normit tai säännöt
(Säännöt, säännöt, säännöt, säännöt)
Rohkeuden puutetta peittää ylimääräiset säädöt
(Säädöt, säädöt, säädöt, säädöt)

Sä mulkku oot, näyttelet dorkaa
Vittuilet vain ja pelaat sikaa, sikaa, sikaa
Sun suusi käy, vaan uupuu faktaa
Kusetat vain, kun pelaat sikaa, sikaa, sikaa

Juttus on jotain säälittävää
Kengänpohjaan ne paskaksi jää
Helvettiin mee tai ime munaa
Osaa myös muut pelaa sikaa, sikaa, sikaa

Sä luulet, ettei sua koske mitkään normit tai säännöt
(Säännöt, säännöt, säännöt, säännöt)
Rohkeuden puutetta peittää ylimääräiset säädöt
(Säädöt, säädöt, säädöt, säädöt)

Susta huokuu lahjattomuus
Persoonattomuus
Ja sun huomionhakuisuus
On vain oire uus, no joo
Saa epäonnistumisen pelkosi sikailemaan
Sikailemaan
Sikaa, sikaa, sikaa

Juttus on jotain säälittävää
Kengänpohjaan ne paskaksi jää
Helvettiin mee tai ime munaa
Osaa myös muut pelaa sikaa, sikaa, sikaa

Sikaa, sikaa, sikaa
Sikaa, sikaa, sikaa

Sun suusi käy, vaan uupuu faktaa
Kusetat vain, kun pelaat sikaa, sikaa, sikaa
Helvettiin mee tai ime munaa
Osaa myös muut pelaa sikaa, sika...

Susta huokuu lahjattomuus
Persoonattomuus
Ja sun huomionhakuisuus
On vain oire uus, no joo
Saa epäonnistumisen pelkosi sikailemaan
Sikailemaan (Sikaa, sikaa, sikaa)

Lahjattomuus
Persoonattomuus
Ja sun huomionhakuisuus
On vain oire uus, no joo
Saa epäonnistumisen pelkosi sikailemaan
Sikailemaan (Sikaa, sikaa, sikaa)

Sun suusi käy, vaan uupuu faktaa
Kusetat vain, kun pelaat sikaa, sikaa, sikaa
Helvettiin mee tai ime munaa
Osaa myös muut pelaa sikaa, sikaa, sikaa
Sikaa, sikaa