1. Ohilaukaus (CYP)
2. August (BUL)
3. Pörröpää (BUL)
4. Pontikkaa (CYP)
5. Velho (CYP)
6. Ihanin harha (BUL)
7. Heinäkuu ja helleyö (IRL)
8. Jääräpää (IRL)
9. Antisankari (CYP)
10. Rohkeus (BUL)
11. Matkalla (IRL)

* * * * * * * * * *

1. Ohilaukaus

Hiljaisuus vielä kaikuu
Merkki on tuloillaan
Kohtapa kaikki muuttuu
Tykkimies on tarkkana

Laskelmia tehdään: paljon voimaa vaaditaan?
Jott' ammus penetroituis kohteeseen ja possahtaa
Kunnes kaikki työ ilmaan haihtuu...

Kuka meni nappia painamaan?
Ei laukaisua saanut ois aikaistaa
Nyt kuti lentää piipusta maailmaan
Ohi viuhuu se maalistaan

Epävalmiit suuntimat turhauttaa
Ja lataaminen kestää taas ainiaan
Kun kuti lensi piipusta maailmaan
Ohi viuhui se maalistaan

Tää hämmennystä vain näin aiheutti

Kai innostus oli liikaa
Poskia punoittaa
Mies saa nootin toiminnastaan
Noloissaan hän kaikkoaa

Kuka meni nappia painamaan?
Ei laukaisua saanut ois aikaistaa
Nyt kuti lentää piipusta maailmaan
Ohi viuhuu se maalistaan

Epävalmiit suuntimat turhauttaa
Ja lataaminen kestää taas ainiaan
Kun kuti lensi piipusta maailmaan
Ohi viuhui se maalistaan

Niin kohde hämmentyy
Harjoitus keskeytyy
Kuin käy myöhemmin?

Kuka meni nappia painamaan?
Ei laukaisua saanut ois aikaistaa
Nyt kuti lentää piipusta maailmaan
Ohi viuhuu se maalistaan

Epävalmiit suuntimat turhauttaa
Ja lataaminen kestää taas ainiaan
Kun kuti lensi piipusta maailmaan
Ohi viuhui se maalistaan
Kun kuti lensi piipusta maailmaan
Ohi viuhui se maalistaan

 

2. August

Rippileirillä
Tunteet pintaan kohoaa
Valvoin öitä
Maistoin valtaa makeaa

Sinä mut veit
Kovan kuoren mursit täysin
Sinä senkin August
Oi, rakas August, voi ei...

Työntekijöiden pöydässä
Ei kukaan tiedä synnistä
Silmäpeli pääty ei
August sydämeni vei

Syntisenkin rakkauden
Niin laittoman ja saastaisen
Jumala voi armahtaa
Hän yhdistää voimallaan
Hän yhdistää voimallaan

Oli viimeinen ilta
Ja muut jo nukkui uniaan
Tuuli hiuksia hieroi
Ja meidät saattoi suudelmaan

Sinä mut veit
Kovan kuoren mursit täysin
Sinä senkin August
Oi, rakas August, voi ei...

Työntekijöiden pöydässä
Ei kukaan tiedä synnistä
Silmäpeli pääty ei
August sydämeni vei

Syntisenkin rakkauden
Niin laittoman ja saastaisen
Jumala voi armahtaa
Hän yhdistää voimallaan

Voi ei ei ei...

Syntisenkin rakkauden
Niin laittoman ja saastaisen
Jumala voi armahtaa
Hän yhdistää voimallaan

 

3. Pörröpää

Yksin kun kulkee, ajatus tunkee sisimpään
Mitä voin tehdä, tylsyyttäin ehkä lieventää?
Silloin huomaan: joku ruokaa haluaisi
Muistan paketin Wilhelm-makkaraa taskussain

Mua pyytää nappisilmillään
Jos ryhtyisin mä syöttämään
Nälkäinen pörröpää
Mun sydämen lämmittää

Paketin mä aukaisen
Sen sisällön pian ahmaisee
Innostunut pörröpää
Pään autuus saa täyttymään
Pään autuus saa täyttymään

Puolihoiperrellen jätän rauhaan vatsan tyytyneen
Perään kiitos lentää, sitten prosessoin tapahtuneen
Miten saatoin tuohon hetkeen osuakaan?
Emme kohtaa uudestaan, järkeni paimentaa

Mua pyytää nappisilmillään
Jos ryhtyisin mä syöttämään
Nälkäinen pörröpää
Mun sydämen lämmittää

Paketin mä aukaisen
Sen sisällön pian ahmaisee
Innostunut pörröpää
Pään autuus saa täyttymään

Oi oi oi oi...

Paketin mä aukaisen
Sen sisällön pian ahmaisee
Innostunut pörröpää
Pään autuus saa täyttymään

 

4. Pontikkaa

Kallista ompi viina
Suomessa tosiaan
Ratkaisu täytyy keksii
Pontikkaa siis keitetään

Isoisän pannu
Meidän kellarissa on
Nyt tulille se pannaan
Pontikkaa siis keitetään

Tahdon juomaa
En kestä kauaa

Hiivapala pönttöön kun laitetaan
Se reaktion suuren niin aikaan saa
Myös sokeria paljon me tarvitaan
Pontikkaa kun me keitetään

Alko vaikka konkurssiin mennä saa
Tää itse tehty viina on parempaa
Mut sokeria paljon me tarvitaan
Pontikkaa kun me keitetään

Juomaa jumalten, nyt keitetään

Nyt ovea joku hakkaa
Jeparit siellä on
On naapuri laverrellut
Pontikkaa me keitetään

Hiivapala pönttöön kun laitetaan
Se reaktion suuren niin aikaan saa
Myös sokeria paljon me tarvitaan
Pontikkaa kun me keitetään

Alko vaikka konkurssiin mennä saa
Tää itse tehty viina on parempaa
Mut sokeria paljon me tarvitaan
Pontikkaa kun me keitetään

Juomaa jumalten
Mä muuta tahdo en
Viina keitetään

Hiivapala pönttöön kun laitetaan
Se reaktion suuren niin aikaan saa
Myös sokeria paljon me tarvitaan
Pontikkaa kun me keitetään

Alko vaikka konkurssiin mennä saa
Tää itse tehty viina on parempaa
Mut sokeria paljon me tarvitaan
Pontikkaa kun me keitetään

Mut sokeria paljon me tarvitaan
Pontikkaa kun me keitetään

 

5. Velho

Velhoksi minä synnyin
Velhoksi minä jään
Ihmisten puoleen käännyin
Tahtoen vain ystävää

Kummallinen poika
Kummallinen vatipää
Oih, päätin olla uhka
Tahtoen vain ärsyttää

Kiusoitellen
Ja vääristellen

Televisioon sinut vangitaan
Ja tuhatjalkaiseksikin muutetaan
Sun eväät kuravelliksi väännetään
Tahdo en uutta ystävää

Valokuviin finnejä taiotaan
Ja nenäkarvat köysiksi kiedotaan
Sun kotimatka peilillä käännetään
Tahdo en uutta ystävää
Mä tahdon ärsyttää, en ystävää

Nuo loitsut ja taikasauvat
Liemet niin värikkäät
Valjastin ne kiusantaasi
Tahtoen vain ärsyttää

Hei, televisioon sinut vangitaan
Ja tuhatjalkaiseksikin muutetaan
Sun eväät kuravelliksi väännetään
Tahdo en uutta ystävää

Valokuviin finnejä taiotaan
Ja nenäkarvat köysiksi kiedotaan
Sun kotimatka peilillä käännetään
Tahdo en uutta ystävää

Mä tahdon ärsyttää
Mua kiusaus tyydyttää
Ei oo ystävää

Televisioon sinut vangitaan
Ja tuhatjalkaiseksikin muutetaan
Sun eväät kuravelliksi väännetään
Tahdo en uutta ystävää

Valokuviin finnejä taiotaan
Ja nenäkarvat köysiksi kiedotaan
Sun kotimatka peilillä käännetään
Tahdo en uutta ystävää

Sun kotimatka peilillä käännetään
Tahdo en uutta ystävää

 

6. Ihanin harha

Vaellus saattaa katketa ennen aikojaan
Kadonneen armaan lähelle suotta kaihotaan

Kuvitelmiin jumitun, kun vapisuttaa
Sua hyväilen, vaikken yletä koskemaan

Mun aistini saa turruttaa
Ja todellisen haihduttaa
Sisälle pääni käyn
Luo ihanan harhanäyn

Ulkopuolen ärsykkeet
On enimmäkseen häirinneet
Sopukoihin mielen jään
Oot ihanin harha pään
Oot ihanin harha pään

Kunpa uskoa voisinkin taivaaseen ja Jumalaan
Vaan mun elää on pakko, tai hukkaan joudut kokonaan

Kuvitelmiin jumitun, kun vapisuttaa
Sua hyväilen, vaikken yletä koskemaan

Mun aistini saa turruttaa
Ja todellisen haihduttaa
Sisälle pääni käyn
Luo ihanan harhanäyn

Ulkopuolen ärsykkeet
On enimmäkseen häirinneet
Sopukoihin mielen jään
Oot ihanin harha pään

Oot
Niin oot, niin oot

Ulkopuolen ärsykkeet
On enimmäkseen häirinneet
Sopukoihin mielen jään
Oot ihanin harha pään

 

7. Heinäkuu ja helleyö

Heinäkuu ja helleyö
Ei unta tuu, siispä syön
Ja sänkyni niin nahkea
Jää oottamaan viel nukkujaa

Pois riisun mun paitani
Vyö housuista lähtee
Vaan hikinen nahkani
Ei silti viilene

Kello kolmesti lyö, se kolmesti lyö
Alasti ulkoilmaan lähijärveä päin singahdan
Risteyksessä nään naaman järkyttyneen:
Sai naapurikorttelin suuri ihastus kohtauksen
Tää helleyö yllättää, oih...

Kello kolmesti lyö, aamukolmea lyö
(Naapurikorttelin suuri ihastus tuijottaa) Eih...

Kun kolmesti löi, kun kolmesti löi
Alasti ulkoilmaan lähijärveä päin singahdin
Risteyksessä näin naaman järkyttyneen:
Voi, sai naapurikorttelin suuri ihastus kohtauksen
Voi, sai naapurikorttelin suuri ihastus kohtauksen
Pakenin järvelle

Heinäkuu ja helleyö

 

8. Jääräpää

Päättyvää on kaikki tää
Vain jälkeen jää särkyvää
En kiittää voi, en lyödäkään
Se auta ei sua kässäämään

Ei ole syy aina toisen
Aina jonkun muun
Et vastuuta kantaa voi
Tai selkä kuormittuu

Älä jaksa enää, en jaksa enää
Keikuttiin purressa
Aaltojen lyödessä laitoja päin

Ei purjeita oo, eikä airojakaan
On kyydissä orja
Ja piiskurina Miss Jääräpää
Tuo kapteeni Jääräpää, oh...

Älä jaksa enää, en jaksa enää
(Kyydissä orja
Ja piiskurina Miss Jääräpää)
Yeah...

En jaksa enää, en jaksa enää
Keikuttiin purressa
Aaltojen lyödessä laitoja päin

Ei purjeita oo, eikä airojakaan
Oh, on kyydissä orja
Ja piiskurina Miss Jääräpää

Oh, on kyydissä orja
Ja piiskurina Miss Jääräpää
Älä jaksa enää

Päättyvää vain jälkeen jää

 

9. Antisankari

Vaatimuksia riittää
Kohtuuttomiakin
Tinderiä kun syynää
Sinkku onkin ronkelein

Täytyy paha poika
Olla, sitten ritari
Niin Mensan jäsen
Kuin myös aikidon suurmestari

Kappas kummaa
Kun deittaus junnaa

Odotuksiaan pitää laskea
Tai elämä on tie täynnä tuskia
Jos tarinaasi luot kuten pitääkin
Valitset antisankarin

Ideaalimiestä voi jahdata
Tai tavallisen jantterin kihlata
Jos tarinaasi luot kuten pitääkin
Valitset antisankarin

Kun riisut naamarin, luot sankarin

On virheitä jokaisella
Vaan tiiminä paremmin
Toinen toistamme tukemalla
Paikataan ees joitakin

Hei, odotuksiaan pitää laskea
Tai elämä on tie täynnä tuskia
Jos tarinaasi luot kuten pitääkin
Valitset antisankarin

Ideaalimiestä voi jahdata
Tai tavallisen jantterin kihlata
Jos tarinaasi luot kuten pitääkin
Valitset antisankarin

Kun riisut naamarin
Jo muuttuu juonikin
Loihdit sankarin

Odotuksiaan pitää laskea
Tai elämä on tie täynnä tuskia
Jos tarinaasi luot kuten pitääkin
Valitset antisankarin

Ideaalimiestä voi jahdata
Tai tavallisen jantterin kihlata
Jos tarinaasi luot kuten pitääkin
Valitset antisankarin

Jos tarinaasi luot kuten pitääkin
Valitset antisankarin

 

10. Rohkeus

Muurien lailla pelko mieltäs piirittää
Hirviöt suuret rauhaan eivät jätäkään

Voimakkaampi, urheampi olla sä voit
Kunhan mielestäs työnnät demonit kauas pois

Ja hyppy tuntemattomaan
Voi joskus paljon kammottaa
Usko sun unelmaan
Niin rohkeutes palkitaan

Kun tappiota pelkää et
Oot kykenevä ihmeeseen
Luota sinun unelmaan
Ja rohkeutes palkitaan

Sun rohkeutes palkitaan

Joskus vaikeaa on
Joskus pelkäät, mut se haittaa ei
Vuoksi haaveides
Jos oot sä riskin valmis ottamaan

Voimakkaampi, urheampi olla sä voit
Kunhan mielestäs työnnät demonit kauas pois

Ja hyppy tuntemattomaan
Voi joskus paljon kammottaa
Usko sun unelmaan
Niin rohkeutes palkitaan

Kun tappiota pelkää et
Oot kykenevä ihmeeseen
Luota sinun unelmaan
Ja rohkeutes palkitaan

Oh no no no…

Kun tappiota pelkää et
Oot kykenevä ihmeeseen
Luota sinun unelmaan
Ja rohkeutes palkitaan

 

11. Matkalla

Huomistaan ei milloinkaan
Kai aavistaa ykskään saa
Siis mennään vaan ja katsotaan
Ja nautitaan kun nauretaan

Niin elämä kuljettaa kuin lehteä noin vaan
Ja tuulien tahdosta ei tietää voi koskaan

Aina matkalla oon, mä matkalla oon
Päämäärä tuntematon
Jossain kaukana kai tuolla on

Mä vierelläs oon, sulle luvata voin
Niin toivoisin että
Sut matkalleni seuraksi saan
Kai sinut seuraksi saan, oh…

Aina matkalla oon, mä matkalla oon
(Mä toivoisin että)
(Sut matkalleni seuraksi saan) Jee…

Mä matkalla oon, mä matkalla oon
Päämäärä tuntematon
Jossain kaukana kai tuolla on

Mä vierelläs oon, sulle luvata voin
Koska toivoisin että
Sut matkalleni seuraksi saan

Niin mä toivoisin että
Sut matkalleni seuraksi saan
Aina matkalla oon

Huomista ei aavista