1. Rintaani vasten
2. Hullu yö
3. Meldonium
4. Eloton
5. Vuoksesi
6. Ei kaunoja
7. Jumalasta seuraava
8. Miten lie?
9. Näkyillään
10. Katson Linnunrataa
11. Muhkea tili
12. Alkukoti

* * * * * * * * * *

1. Rintaani vasten

(Brunettes Shoot Blondes - Every Monday https://www.youtube.com/watch?v=pKQIFDALCJg )

Iltaisin sua hyväilin hiljaa
Aamuisin kilpaa juoksimme, ettei bussit jätä
Sen filminä mielessä nään
Jopa eilistä selvemmin

Tahdoit usein maata rintaani vasten
Laitoimme lastenhuonetta, miksi mietin tätä
On kohtalo päättänyt toisin
Ja turha on urputtaa
En sua voi saavuttaa

Mä ymmärtänyt en, mä ymmärtänyt en
Ja kielsin uutisen, kielsin uutisen
Ovelle se tuotiin
Halusin vain syyllisen käsin höyhentää

Teen aivan mitä vain, aivan mitä vain
Jos saisin takaisin, sinut takaisin
Herään yksin jälleen
Pullo auta ei, koska unohtaa en voi

Iltaisin sua hyväilin hiljaa
Aamuisin kilpaa juoksimme, ettei bussit jätä
Sen filminä mielessä nään
Jopa eilistä selvemmin

Tahdoit usein maata rintaani vasten
Laitoimme lastenhuonetta, miksi mietin tätä
On kohtalo päättänyt toisin
Ja turha on urputtaa
En sua voi saavuttaa

Mä hyväksynyt en, mä hyväksynyt en
Ja kuvittelin valheeksi kaiken sen
Osat vaihtaa tahdon
Elämisen syitä on vaikeaa löytää

Mä vakavissani sitä harkitsin
Sun luokses tulisin, luokses tulisin
Peruin suunnitelman
Tajuttuani, sitä tahtoa et voi

Iltaisin sua hyväilin hiljaa
Aamuisin kilpaa juoksimme, ettei bussit jätä
Sen filminä mielessä nään
Jopa eilistä selvemmin

Tahdoit aina maata rintaani vasten
Laitoimme lastenhuonetta, miksi mietin tätä
On kohtalo päättänyt toisin
Ja turha on urputtaa
En sua voi saavuttaa

Turhaa vastustaa

On kohtalo päättänyt toisin
Ja turha on urputtaa
En sua voi saavuttaa



2. Hullu yö

(Vlad Kurasov - I'm insane https://www.youtube.com/watch?v=VUdpXY0phlY )

Veit sydämen, johon kiinnitin post-it-lappusen:
"Oon varattu sinulle tänään"
Niin kauniit ovat silmäsi smaragdiset
Mut jälkeenpäin totuuden nään...

Tyhjyys jäi kun käänsit kelkkas
Tyhjyys jäi, on sielu hauras
Onpa hullu yö mun edessäin, tuo yö

Tyhjyys jäi, sen juonko täyteen?
Tyhjyys jäi, jos tarttuis aseeseen?
Ois mielekkäin tän hullun yön päätös

En jälkiäs missään huomaa, peitit ne taiten
Sait sydämen, pidä se

Tyhjyys jäi, sen juonko täyteen?
Tyhjyys jäi, jos tarttuis aseeseen?
Ois mielekkäin tän hullun yön päätös

Tyhjyys jäi kun käänsit kelkkas
Tyhjyys jäi, on sielu hauras
Onpa hullu yö mun edessäin, tuo yö

Veit, putoan...



3. Meldonium

(Annalisa - Il diluvio universale https://www.youtube.com/watch?v=JxJvlEzNmAU )

Se tieto on tuotava julki
On tullut sen aika
On, vaikka en tahdo
On rauennut taika
Se tieto voi satuttaa
Se tieto ei tuo kunniaa
Siis paketoin sen toteamalla
Niin on kuin on, ja syynä
Vain virhe, vain virhe, en paha oo

Se tieto on kryptoniitti
Niin vahva myrkky, koska
Myös vahingoista
Valitettavasti laskut lankeaa
Voin minimoida haitan
Kun katson kameraan ja toivon että
Tosiseikat skandaalista erottuu

On terva, höyhenet ja aina ilakoidaan
Mustata ansaitusti jos sinut voidaan

Ylistetty ennen, yhä muistan sen tunteen
Kun voitto voitolta muu kalpenee
Koen täyttyvän haaveen
Ja pian se kaikki häipyy ajan virtaan
Media ja puolijumalointi
Krempat, hieroja, päivän vointi
Kai lavasteita oli vain
Huijausta - en tiedä

Se tieto käy ytimiin
Sai kolhun kaunis pinta
Jo sponsorit lähti
Kavahtaen alhaisinta
Puolustautua täytyy silti
Kun olen uskonut aina
Elämässä suoruudella menestyy
Nyt ei, on tieto propagandaa
Ja tieto hyvä vitsi, ja tieto
Se on lehti johon lahna kääritään

Ja kaikki lääkäreitä on ja kädet kourii
Tässä diagnoosi, kun tyttöpolo hourii

Ihannoitu ennen, yhä muistan sen tunteen
Kun voitto voitolta muu kalpenee
Koen täyttyvän haaveen

Ylistetty ennen, yhä muistan sen tunteen
On tyylikästä edustaa lajiaan ja itseään
Jäi ehjä muisto revityn mieleen
Pian se roska hautautuu virtaan
Media ja puolijumalointi
Krempat, hieroja, päivän vointi
Kai lavasteita oli vain
Huijausta - en tiedä



4. Eloton

(Elias Bertini - Elephant https://www.youtube.com/watch?v=zVpBf3B19YQ )

Mä olen eloton
Kun tanssilattialle menen
Mä olen eloton
On vuodet elämästä ohi

Päiviä vai öitä vai kumpiakin?
Alkaa viikon jälkeen löystyy kytkin
Ei viinakaan tuo tyydytystä mun nälkään
(Ai ei vai?!)

Mikä on tää maa, ken suudelmaan taas johdatteli juopon?
Voi ei ei, ei ei, ei...
Voi elämää paeta hetkisen

Mä olen eloton
Kun tanssilattialle menen
Mä olen eloton
On vuodet elämästä ohi

On kello kaksi yöllä
Tai sitten mä vaan katsoin kellon väärin
Ei näkö nälkää haittaa
Mutta koti on niin kaukana ja päähäni sattuu

Sosiaalipummi ja vuoden turhin lurjus-perseotus
Voi ei ei, ei ei, ei...
Voi elämää paeta hetkisen

Mä olen eloton
Kun tanssilattialle menen
Mä olen eloton
On vuodet elämästä ohi

Mä olen eloton
Kun tanssilattialle menen
Mä olen eloton
On vuodet elämästä ohi

Oi yö ja menneet haaveet
Menneisyyden kirjaimellis-aaveet
Ei ole häävi tyhjä pää

Voi elämää paeta hetkisen

Mä olen eloton
Kun tanssilattialle menen
Mä olen eloton
On vuodet elämästä ohi

Mä olen eloton
Kun tanssilattialle menen
Mä olen eloton
On vuodet elämästä ohi



5. Vuoksesi

(Dolcenera - Ora o mai più https://www.youtube.com/watch?v=szJzfZCGY9c )

Jos kuulet sinne, olen iloinen
Vain koska tahdoit
Nyt tiedät sen
On maali kuivunut, tänään juhlitaan
En silti luoda voi kunniaa

Kerrothan syyn?
Kerrothan syyn?
Kerrothan?

Toiveesi vaatii kai tulkintaa
Ellen kouristuksiin mä päädy niin
Miten voisi murheet kuorruttaa?
Se oli ennen paljon helpompaa

Kerrothan?

Päivä yhden ihmisen
Ehkä kohta entisen
Sohvan päältä mullan alle
Kahvikuppi lattialle
Kaikki vuoksi entisen
Lankaa hehkulampussa ei
Päästäkää jo pois

Kerrothan syyn?
Kerrothan syyn?

Jos kuulet sinne, olen iloinen
Vain koska tahdoit
Nyt tiedät sen
Kuvaa katsoa en vielä voi
Se jos itkemään vain viettelee

Kerrothan?

Päivä yhden ihmisen
Ehkä kohta entisen
Sohvan päältä mullan alle
Kahvikuppi lattialle
Kaikki vuoksi entisen
Lankaa hehkulampussa ei
Päästäkää jo pois

Kerrothan syyn?
Kerrothan syyn?
Kerrothan syyn?

Kahvikuppi lattialle
Kaikki vuoksi entisen
Lankaa hehkulampussa ei
Päästäkää jo pois

Kerrothan syyn?
Kerrothan syyn?
Kerrothan syyn?
Kerrothan?



6. Ei kaunoja

(Young Georgian Lolitaz - Weagree https://www.youtube.com/watch?v=dwozv7qbIwg )

Jäi hieman aikaa
Juteltiin

Päätösjuhlissa
Kun istuttiin

Juteltiin
Juteltiin

Jäi hieman aikaa
Juteltiin

Päätösjuhlissa
Kun istuttiin

Juteltiin
Juteltiin
Juteltiin
Juteltiin

Kaikki päättyy oivalluksiin
Etäisiin muistelmiin
Hetken vain
Ei kaunoja



7. Jumalasta seuraava

(Vincent Gross - Half a smile https://www.youtube.com/watch?v=f66TjF0fgeM )

Pimeästä yksin kukaan ei löydä ulospääsyä
Hämmästyksekseni havaitsen päivänpaisteen välkynnän
Tunnen kosketuksen iholla, käännän pääni oikeaan
Hän on näky hurmaava, on näky hurmaava

Tiesitkö: oot Jumalasta seuraava
Sä hymyn mulle luot jos pienen katseen suot
Mukanasi kirkastuksen tuot, sä tuot, sä tu-u-uot...

Kuinka onnistuinkaan löytämään täyden vastinkappaleen?
Hoosiannaa sielu veisailee, syvään perääs huokailee
Sanat kurkkuun kiinni jäävät, kun tahdon kiittää, kumartaa, a-haa
Hän on näky hurmaava, on näky hurmaava

Tiesitkö: oot Jumalasta seuraava
Sä hymyn mulle luot jos pienen katseen suot
Mukanasi kirkastuksen tuot, sä tuot, sä tu-u-uot...

Toivonkin nöyrästi
Jos vastaat mun kutsuun, antaisin kaiken
Mä polvistun edessäs
Hymyn mä tuon, mä tuon, mä tu-u-uon...

Hymyn mä tuon, hymyn mä tuon
Hymyn mä tuon, hymyn mä tuon
Hymyn mä tuon



8. Miten lie?

(Young Georgian Lolitaz - Weagree https://www.youtube.com/watch?v=dwozv7qbIwg )

Voi heikot voittaa
Miten lie?
Herkkyys lahjoittaa
Pääomastaan
Miten lie?
Miten lie?

Voi heikot voittaa
Miten lie?
Herkkyys lahjoittaa
Pääomastaan
Miten lie?
Miten lie?
Miten lie?
Miten lie?

Kosketan ja kourin kuin mies
Ei herkkyys maaliin vie
Milloinkaan
Näin on



9. Näkyillään

(Young Georgian Lolitaz - Weagree https://www.youtube.com/watch?v=dwozv7qbIwg )

Moi tältä erää
Näkyillään
En katso perään
Kun yksin jään

Näkyillään
Näkyillään

Moi tältä erää
Näkyillään
En katso perään
Kun yksin jään

Näkyillään
Näkyillään
Näkyillään
Näkyillään

Lattialle on lennelleet
Minuuden kannakkeet
Konttaamaan en käy



10. Katson Linnunrataa

(Valerio Scanu - Finalmente piove https://www.youtube.com/watch?v=Qizq4Qg-DBM )

Taas uutisista vyöryy hätä maailman sivuitse silmiemme
Taas rahapula, Isis keräävät huomiomme
Taas autopommi ja El Niño, eikä mikään vitsi
Taas selkänsä vain moni kääntää kylmäkiskoisesti, hitsi
Taas superpöpö saa voimalla pauhaa, kaiken kaataen
Ja Trumpin ukko jauhaa mantraa Hitlerin villiten

Ei enempää, enempää, laitan kiinni tv:n
Ei enempää, lähden yöhön miettimään

Katson Linnunrataa, sen tähtikarttaa niin valtavaa
Taivaanrannan takaa hiljaisuus huutaa
Iskee sieluuni pienuus, onhan ääretön autius
Jonka keskellä tämä paratiisi kohti kuolemaa käy väistämättä

Voi, näkisipä ihmiskunta tän korttitalokyhäelmän
Vaan hukka meidät perii, kun kiertorataa kohti lennän

Ei enempää, enempää, laitan kiinni tv:n
Ei enempää, lähden yöhön miettimään

Katson Linnunrataa, sen tähtikarttaa niin valtavaa
Taivaanrannan takaa hiljaisuus huutaa
Iskee sieluuni pienuus, onhan ääretön autius
Jonka keskellä tämä paratiisi kohti kuolemaa käy väistämättä

Ei enempää, enempää, laitan kiinni tv:n
Ei enempää, lähden yöhön miettimään

Iskee sieluuni pienuus, onhan ääretön autius
Jonka keskellä tämä paratiisi kohti kuolemaa käy väistämättä
Täysikuukin huokaa niin avutonna: ei aamu saa...



11. Muhkea tili

(Céline & Farina - Sky is the limit https://www.youtube.com/watch?v=leqN8b-YXvM )

Kun on muhkea tili
Käy mikroskooppinen pili
Kun on hitosti hynää
Saa Quasimodokin hyvää

Korkeaan elintasoon
Kun pyrin, luotan vanhoilliseen työnjakoon
Mies fyrkkaa kääriä saa
Mä täytän fantasiaa

Vou-vou, muhkea tili, oot timanttini
Muhkea tili, josta osani saan
Muhkea tili, oot timanttini
Sulta muhkea tili löytyy

Kun on tarpeeksi rahaa
Mies ei aavista pahaa
Sen hiljaa hengiltä paan
Perinnön saan
Näin leikin Kleopatraa

Korkeaan elintasoon
Kun pyrin, luotan vanhoilliseen työnjakoon
Mies fyrkkaa kääriä saa
Mä täytän fantasiaa

Vou-vou, muhkea tili, oot timanttini
Muhkea tili, josta osani saan
Muhkea tili, oot timanttini
Sulta muhkea tili löytyy

Muhkea tili, oot timanttini
Muhkea tili, josta osani saan
Muhkea tili, oot timanttini
Sulta muhkea tili löytyy

Uu, muhkea tili, oot timanttini
Sulta muhkea tili löytyy, joo



12. Alkukoti

(Tonya Matvienko - Tin whistle https://soundcloud.com/tonya-matvienko/tonya-matvienko-tin-whistle )

(Olet eläin... jee... jee)
(Laitoshoitoon!)
(Silmissäni soi, kuuroutuu suu)

Vihaiset linnut, vihaiset päät
Lumesta tein yöenkeleitä ilmaan
Nielen mun lääkkeet
Joita sain taas liian paljon
Puuhuilu soi

(Olet eläin... jee...)
(Laitoshoitoon!)
(Silmissäni soi, kuuroutuu suu)

Sademetsään saavutaan
Kaaosta karkuun pinkaistaan
Seesteistä rauhaa saasteista kaipaa
Moderneinkin ihminen

Puuhuilu soi
Maailman loi
Kuuletko sen
Huumaavuuden?