1. Mennään vessaan
2. Pakkopakolainen
3. Kuulut elämään
4. Määränpää
5. Kotilakka

* * * * * * * * * *

1. Mennään vessaan

(Glen Vella - Breakaway https://www.youtube.com/watch?v=cE99nwlkG8E )

Sori, mä en oo romantikko
Sua silti mä niin tahtoisin
En saa ulos mä sanaa kaunista
Ei runosuonet pulppua

Baarista suhteemme alkoi
Näin sun tanssivan
Sä vinkkasit jo mulle silmääsi
Ja kas niin...

Mä huusin "mennään vessaan, siellä suudellaan!"
Voi luoja, voi luoja, noloa...
"Mennään vessaan, ollaan kahdestaan!"
Voi luoja, voi luoja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja

Hymyn sä mulle paljastitkin
Suun eteen etusormes' veit
"Hiljaa, ei saa nyt olla kiire!
Siis ollaan vaan ja nautitaan"

Hiljaisuus kiusallisesti
Välillemme jäi

Taas huusin "mennään vessaan, siellä suudellaan!"
Voi luoja, voi luoja, noloa...
"Mennään vessaan, ollaan kahdestaan!"
Voi luoja, voi luoja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja

Mä tahdon sut, sut, sut, sut
Mutten tiedä mitä sanon
Ohohho oi voi, ohohho oi voi
Sut, sut, sut, sut
Tahdon saada toilettiin
Ohohho oi voi, ohoh

Mä huusin "mennään vessaan!"
"Mennään vessaan!"

"Mennään vessaan, siellä suudellaan!"
Voi luoja, voi luoja, voi luoja, noloa...
"Mennään vessaan, ollaan kahdestaan!"
Voi luoja, voi luoja

Mä huusin "mennään vessaan, siellä suudellaan!"
Voi luoja, voi luoja, noloa...
"Mennään vessaan, ollaan kahdestaan!"
Voi luoja, voi luoja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja

 

2. Pakkopakolainen

(Miyatta - Zaljuben https://www.youtube.com/watch?v=6gVoPU7rAlY )

Ei aurata tietä postilaatikolle
Oon pulassa, jäin mä sisäpuolelle
Kun taivaista tippui vaakaräntää
On korkeus hangella luokkaa aikamiehen

Ruokaa on paljon, nälkään en näännykään
Ja sähköäkin on, ilmalämpöpumppu vetää
Hengittää siltikään mä voi en
Niin paljon ahdistaa, entä jos mä kuolen?!

Vangittu kotiinsa on tämä nainen
Sääolojen pakkopakolainen
Sänkyni alle jään, oon karkulainen
Maailmankierron

Vangittu kotiinsa on tämä nainen
Sääolojen pakkopakolainen
Sänkyni alle jään, oon karkulainen
Uuu... di-daa di-daa di-daa di-dam-dam

Aamulla saan silmät auki vaivoin
Kunnes painajaiseni mieleni taas kaivoi
"Lumikaaos!" myös Iltalehti huutaa
Vaikka 4G ei oikein toimikaan...

Sisälämpö on alle kahdenkymmenen
Lämmitä ei myöskään laattalämmitys
On pakkasta ulkona jo toista päivää
Pihakivetys ei näy enää

Vangittu kotiinsa on tämä nainen
Sääolojen pakkopakolainen
Sänkyni alle jään, oon karkulainen
Maailman, yhteiskunnan

Vangittu kotiinsa on tämä nainen
Sääolojen pakkopakolainen
Sänkyni alle jään, oon karkulainen
Maailmankierron

Jestas, maahan talven lunta tullut on
Voi hitsi, miten lie selvinneet
Aiemmat sukupolvemme
Maatorpissansa näin?
Oi kurjat raukat!

(Vangittu kotiinsa on tämä nainen)
(Sääolojen pakkopakolainen)
(Sänkyni alle jään, oon karkulainen) Ramppadamppadam, hadiidadaida
Maailmankierron

(Vangittu kotiinsa on tämä nainen) Padiidadampam
(Sääolojen pakkopakolainen) Ramppadamppadam, padiidadampam
(Sänkyni alle jään) Ramppadamppadam, oon karkulainen
Maailmankierron

(Vangittu kotiinsa on tämä nainen) Padiidadamdamdam
(Sääolojen pakkopakolainen) Padigadadamdam
(Sänkyni alle jään, oon karkulainen) Padiidadamdam
(Maailmankierron) Uuu... di-daa di-daa di-daa di-dam-dam

 

3. Kuulut elämään

(Venera Lumani - Dua të jetoj https://www.youtube.com/watch?v=KnjUCMfbW3s )

Hän on silmä, tarkkailee
Höpsivää oikaisee
Kryptisesti vastailee
Viitan ylle kietaisee

Nenänpääni tuskin nään
Noiduttuina törmäillään
Auktoriteetit ärsyttää
Itsenäistä, mielestään

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Pyrkimys aito kilpistyy
Epäselvä vain on syy
Hukkuneena mielekkyys
Ja pakenee menneisyys

Hän ei toimi, seuraa vain
Musta varjo kannoillain
Kiusanhenki irvokkain
Ylpeyteeni kolhun sain

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Ilmestyy, neuvojaan tarjoaa
Pois, helvettiin
Painu, pyydän niin
Et auta yhtään kuitenkaan
Uskomaan ja täytyy
Yksinään tie löytää

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Kuulut elämään (Harhaiseen)
Kuulut elämään (Valheineen)

 

4. Määränpää

(Rezarta Smaja - Më rrembe https://www.youtube.com/watch?v=3Iw7LGd-9LM )

Poltin seinät, paiskoin hyllyt
Ohi tauluista ammuin mä hylsyt
Lähden kulkemaan pitkää matkaa
On jäljellä nyt vain aikaa

Merkkejään näytä ei laaja aava
Vaikka aistinkin taivaassa haavan
Kostu pyynnöstä, oi hengetär:
Näytäthän määränpään?

Jossain harhaillaan
Ihmismiel' toisinaan kaikki maat hävittää
Menneet aukaistaan
Risteyskyltistä voit jäljittää?

Jossain harhaillaan
Ihmismiel' toisinaan kaikki maat hävittää
Menneet aukaistaan
Risteyskyltistä voit jäljittää?

Hiljaisuus ei mulle vastaa
Toivo johtaa jälleen harhaan
Mutten luovuta himpun vertaa
Vahvistun aikanaan!

Jossain harhaillaan
Ihmismiel' toisinaan kaikki maat hävittää
Menneet aukaistaan
Risteyskyltistä voit jäljittää?

Jossain harhaillaan
Ihmismiel' toisinaan kaikki maat hävittää
Menneet aukaistaan
Risteyskyltistä voit jäljittää tien?

(Jossain harhaillaan)
(Ihmismiel' toisinaan) Kaikki maat hävittää
(Menneet aukaistaan)
Risteyskyltistä voit jäljittää?

 

5. Kotilakka

(Tasha Odi - Giving up your love https://www.youtube.com/watch?v=CCbibP3TjNc )

Kavahtaa hieman saanhan
Kidnapattu kummaan maahan oon
Tänne en silti jää

Uskon vaistoain
Kun veri vetää, on suunta tää
Käytän aistejain
Ja tutut tuvat mä vielä nään

Kotilakan luo vie myötätuuli
Kotilakan imu on aina suuri
Kotilakan luo, jee-i-jee-i
i-jee-i, o-o-oo

Palaan! Palaan!
Soi mielessäni aina
Palaan! Palaan!
Ei matka paina
Palaan! Palaan!
Soi mielessä ja jaksan
Lopun matkaa kotiin

(En muuta voi, en muuta osaa)

Miksen voi saada rauhaa?
Joku mut kärrää kauas pois
Sinne en silti jää

Uskon vaistoain
Kun veri vetää, on suunta tää
Käytän aistejain
Ja tutut tuvat mä vielä nään

Kotilakan luo vie myötätuuli
Kotilakan imu on aina suuri
Kotilakan luo, jee-i-jee-i
i-jee-i, o-o-oo

Palaan! Palaan!
Soi mielessäni aina
Palaan! Palaan!
Ei matka paina
Palaan! Palaan!
Soi mielessä ja jaksan
Lopun matkaa kotiin

(En muuta voi, en muuta osaa)

On oudon toistuvaa
Kiertokulkuni tää
En silti muitakaan
Vaihtoehtoja nää

Kotilakan luo vie myötätuuli
Kotilakan imu on aina suuri
Kotilakan luo, jee-i-jee-i
i-jee-i, o-o-oo

Palaan! Palaan!
Soi mielessäni aina
Palaan! Palaan!
Ei matka paina
Palaan! Palaan!
Soi mielessä ja jaksan
Lopun matkaa kotiin

Vie sinne tuuli